arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

ورود آب به منازل شهرک مدنی شهر همدان / آبگرفتگی شدید در ملایر و نهاوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، شهرستان‌های ملایر و نهاوند را در درجه نخست رسیدگی در پی بارش باران دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، شهرستان‌های ملایر و نهاوند را در درجه نخست رسیدگی در پی بارش باران دانست.

دکتر بهروز کارخانه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ورود آب به منازل شهرک مدنی شهر همدان، مطرح کرد: نیروهای امدادی هلال‌احمر در حال حاضر مشغول تخلیه آب منازل شهرک مدنی هستند، این در حالیست که در سطح شهر همدان هیچ‌گونه اتفاق خاصی گزارش نشده است.

وی شهرستان ملایر و نهاوند را در اولویت رسیدگی دانست و اظهار کرد: بارش باران و آبگرفتی در این مناطق شدت بیشتری دارد از این رو اولویت امدادرسانی در این دو شهرستان وجود دارد.

کارخانه‌ با اشاره به بارش سنگین باران در شهر همدان، عنوان کرد: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده آبگرفتی و یا ورود آب به منازلشان با شماره ۱۱۲ تماس گیرند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از پاکسازی و لایروبی تمامی رودخانه‌های استان در چندروز گذشته خبرداد.

وحید علی‌ضمیر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به پاکسازی تمامی رودخانه‌های استان با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه، مطرح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی ۳ روز گذشته، رودخانه‌های باقی‌مانده نیز با کمک وسایل ویژه، مورد پاکسازی قرار گرفته‌ و از این نظر هیچ مشکلی همدان را تهدید نمی‌کند.

وی با اشاره به آماده باش ۵۵۰ نیروی انسانی خدمات شهرداری افزود: بیل مکانیکی، خاور، لودر و دستگاه کف‌کش از جمله وسایل مورد نیاز مقابله با سیل احتمالی بوده که خوشبختانه همدان از تمامی آن‌ها بهره‌مند است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۵ هزار کیسه ماسه در سطح شهر، عنوان کرد: تمامی ارگان‌های مربوطه همانند آتش‌نشانی و امکانات مورد نیاز در حالت آماده باش و استفاده هستند.

علی‌ضمیر پایان آماده‌باش مسئولان شهرداری را تا فردا صبح اعلام کرد و گفت: از صبح امروز تمامی حوزه‌های مربوط به مقابله با سیل در شهرداری در حالت آماده باش کامل هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از آماده باش پلیس راهور و ترافیک روان در سطح معابر خبر داد.

سرهنگ علی فکری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، در توضیح این خبر اظهار کرد: با توجه به بارش بی وقفه باران از ساعات ابتدایی صبح تمام نیروی‌های راهور در آماده باش کامل به سر می‌برند و در تمام نقاط و معابر درون شهری مستقر هستند.

وی ادامه داد: برخلاف بارش باران و محدودیت و دشوار شدن رانندگی، ترافیک در تمام نقاط عادی و روان و تردد در آنها به راحتی امکان پذیر است.

فکری با اشاره به تصادف درون شهری عنوان کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته تصادفی که منجر به فوت افراد و یا خسارات سنگین شود، نداشته‌ایم و در رابطه با آمار تصادفات امروز نیز تا کنون حادثه‌ای گزارش نشده است.

وی در رابطه با احتمال بروز سیل در برخی از نقاط سیل خیز استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شده است که در صورت نیاز پلیس راهنمایی و رانندگی برخی از نقاط را تردد ممنوع و یا طرح محدودیت را اجرا کند.

رئیس پلیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در پایان توصیه کرد: رانندگان از تردد غیرضروری در چنین شرایطی پرهیز کنند و نهایت همکاری را با پلیس راهور داشته باشند.

نظرات بینندگان