arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

موگرینی: اتحادیه اروپا مخالف الحاق جولان به اسرائیل است

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:اتحادیه اروپا مخالف تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن جولان برای اسرائیل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:اتحادیه اروپا مخالف تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن جولان برای اسرائیل است.

به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، وی روز یکشنبه در افتتاحیه سی امین نشست عادی سران اتحادیه عرب گفت:برای پیشبرد راه حل تشکیل دو کشور برای نزاع فلسطینی- اسرائیلی باید به میز مذاکرات بازگشت.
موگرینی افزود:کشور فلسطینی باید در مرز‌های ۱۹۶۷ تشکیل شود و قدس پایتخت دو کشور باشد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا خواستار راه حل مسالمت آمیز و پایدار برای بحران سوریه است و مخالف الحاق جولان اشغالی به اسرائیل است.
وی درخصوص بحران یمن نیز گفت: ما خواستار این هستیم که توافق‌های حاصل شده در مذاکرات شهر استکهلم سوئد میان طرف‌های یمنی در عرصه میدانی نیز اجرایی شود.
موگرینی در ادامه افزود که باید به دنبال راه حل‌هایی برای بحران‌های سوریه و لیبی مطابق با قطعنامه‌های بین المللی بود.
وی ابراز امیدواری کرد که کنگره ملی لیبی که قرار است در ماه آینده میلادی برگزار شود مقدمه‌ای برای شروع یک روند سیاسی باشد.
این مسئول اتحادیه اروپا در پایان تاکید کرد که اروپا و کشور‌های عربی با چالش‌های یکسانی روبرو هستند و اتحادیه اروپا خواستار مقابله با زبان افراط گرایانه و عدم پذیرش دیگری است.
محمود عفیفی سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در قاهره گفت: در نشست ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۹۸) در تونس موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در دستور کار اتحادیه عرب قرار نخواهد داشت.
سخنگوی احمد ابوالغیط گفت: ۲۰ موضوعی که قرار است در نشست تونس مطرح شود، مسائل فلسطین، بحران سوریه، لیبی، یمن، حمایت از صلح و توسعه سودان، دخالت‌های (ادعایی) ایران در کشور‌های منطقه، دخالت ترکیه در شمال عراق، ادعای امارات در مورد جزایر، حمایت از سومالی، پیگیری موضوع توسعه سامانه امنیت ملی کشور‌های عربی و مبارزه با تروریسم خواهد بود.
سی امین نشست اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) در تونس آغاز شد.
این نشست در حالی آغاز به کار می‌کند که حدود نیمی از رهبران کشور‌های عربی در آن غایب هستند.
«عمر البشیر» رئیس جمهور سودان و «عبدالعزیز بوتفلیقه» رییس جمهور الجزایر، «سلطان بن قابوس» سلطان عمان، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین، «محمد ششم» شاه مغرب و «خلیفه بن زاید» رئیس امارات از غایبان بزرگ سی امین اجلاس سران اتحادیه عرب در تونس می‌باشند.

نظرات بینندگان