arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

دبیر کل اتحادیه عرب، ایران و ترکیه را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر این نخستین بار است که علاوه بر ایران، ترکیه نیز در چنین سطحی به دخالت و بحران آفرینی در کشورهای عربی متهم می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی نوشت: در نشست سران اتحادیه عرب که در تونس جریان دارد، احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه ایران و ترکیه را متهم کرد که با دخالت در کشورهای عربی باعث پیچیدگی و طولانی شدن بحران در این کشور ها می‌شوند.

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر این نخستین بار است که علاوه بر ایران، ترکیه نیز در چنین سطحی به دخالت و بحران آفرینی در کشورهای عربی متهم می‌شود.

 در پی سخنان دبیرکل اتحادیه عرب، امیر قطر پیش از آنکه نوبت سخنرانی‌اش فرا برسد؛ جلسه را به نشانه اعتراض ترک و به سوی فرودگاه حرکت کرد تا تونس را به مقصد کشورش ترک کند.

این در حالی است که از ورود او به تونس ساعاتی بیش نمی‌گذشت.

به نظر می‌رسد اعتراض امیر قطر به آن بخش از سخنان دبیرکل اتحادیه عرب بود که به ترکیه مربوط می‌شود. در بحرانی که میان قطر و عربستان سعودی و امارات و بحرین از حدود دو سال پیش آغاز شده و به محاصره اقتصادی این کشور انجامیده، ترکیه حامی قطر بوده است.

پس از امیر قطر، ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی نیز نشست سران عرب را ترک گفت. البته او به عنوان نخستین سخنران، نطق خود را ایراد کرده و به نوبه خود هم ایران را به دخالت و بحران آفرینی در کشورهای عربی متهم کرده بود.

هنوز مشخص نیست که آیا اینکه ملک سلمان نشست را ترک گفته ارتباطی به اقدام امیر قطر دارد یا خیر.

نظرات بینندگان