arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰

درگيري ها در طرابلس با ميانجيگري عبدالجليل پايان يافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت: درگیری ها میان انقلابیون زنتانی با نیروهای ارتش لیبی در فرودگاه طرابلس با میانجیگری مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای ملی انتقالی این کشور پایان یافت.

عبدالعظیم محمد خبرنگار این شبکه در طرابلس در گفتگو با این شبکه درباره درگیری میان ارتش لیبی و انقلابیون شهر زنتان در طرابلس گفت این درگیری ها با میانجیگری مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای ملی انتقالی لیبی پایان یافت.

این درگیری میان ارتش لیبی به فرماندهی سرلشگر خلیفه حفتر و انقلابیون شهر زنتان رخ داد.

انقلابیون زنتان فرودگاه طرابلس و پیرامون آن را در جنوب این شهر در اختیار دارند و آن را اداره می کنند و گفته شده است این درگیری در یکی از مناطق ایست بازرسی انقلابیون زنتان با شماری از نیروهای ارتش رخ داده است.

انقلابیون زنتان می گویند افراد ارتش از توقف در برابر مانع ایست بازرسی خودداری کردند و تیراندازی هوایی و سپس درگیری رخ داد که دو تن از انقلابیون زنتان زخمی شدند و نیروهای ارتش دو تن از انقلابیون را بازداشت و سپس به یکی از پایگاه های نظامی نزدیک عقب نشینی کردند.

انقلابیون زنتان نیز نیروهای خود را بسیج کردند و به سوی پایگاه نظامی حرکت کردند و در این منطقه درگیری رخ داد و سپس میانجیگران دو طرف تلاش کردند این بحران را حل و فصل کنند و خلیفه حفتر نشستی با سران انقلابیون زنتان برگزار کرد.

همچنین گفته می شود شهرداری طرابلس و نمایندگان شورای انتقالی از شهر طرابلس نشستی را با مصطفی عبدالجلیل برگزار خواهند کرد و از وی خواهند خواست فرودگاه طرابلس را که در اختیار انقلابیون زنتان قرار دارد تعطیل کند.

شهروندان طرابلس نیز خواهان متوقف شدن فعالیت مسلحانه غیرنظامیان در این شهر هستند.
نظرات بینندگان