arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

کلانتری: دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۶ به تراز اکولوژیک می‌رسد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با ادامه بارش‌های مناسب در کشور، دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۶ به وضعیت اکولوژیک می‌رسد. او گفت: با احتساب سالانه ورود حدود ۳۰۰ میلیون متر معکب حق آبه دریاچه ارومیه از طریق وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب منطقه، سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب از اوایل سال آینده به آب این دریاچه اضافه می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با ادامه بارش‌های مناسب در کشور، دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۶ به وضعیت اکولوژیک می‌رسد.

عیسی کلانتری روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به سرمایه گذاری دولت برای احیای دریاچه ارومیه و تلاش مدیران دولت در این زمینه، افزود: در پی بارش‌های اخیر تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته حدود ۳۶ سانتی متر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: تا پایان امسال با انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد این دریاچه می‌شود.
رئیس سازمان محیط زیست گفت: با احتساب سالانه ورود حدود ۳۰۰ میلیون متر معکب حق آبه دریاچه ارومیه از طریق وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب منطقه، سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب از اوایل سال آینده به آب این دریاچه اضافه می‌شود.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه خطر خشکی دریاچه ارومیه از سال گذشته برطرف شده است، ادامه داد: تراز سطح آب دریاچه ارومیه پس از بارش‌ها تا ۱۰ فروردین امسال به حدود یک هزار و ۲۷۱.۰۸ متر رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۷۰.۷۲ متر بود و این آمار حاکی از افزایش حدود ۳۶ سانتی متری تراز آب این دریاچه است.
وی گفت: میزان بارش در سال آبی جاری در حوضه دریاچه ارومیه ۳۷۹.۳ میلی متر بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است به طوری که در سال آبی گذشته میزان بارش ۲۵۹.۶ میلی متر بود.
کلانتری با اشاره به بارش‌های ۱۰ روز اخیر در منطقه زاگرس یادآوری کرد: در پی این بارش‌ها حدود ۸۰ میلیارد متر مکعب بارندگی در کشور روی داد و کشور ما که حدود ۱۱ سال در خشکسالی بسر می‌برد، از خطر کم آبی نجات یافت.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور پس از دیدار با محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی برای ارزیابی وضعیت دریاچه ارومیه از این دریاچه بازدید کرد.

نظرات بینندگان