arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

استاندار قزوین: بارش باران در قزوین مشکل جدی به دنبال نداشت

استاندار قزوین گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته، بارش باران در استان قزوین تاکنون مشکل جدی به دنبال نداشته است. وی اضافه کرد:با توجه به لایه روبی انهار و پاکسازی پل ها و مسیل ها اتفاق خاص و مشکل جدی در استان بر اثر بارش ها گزارش نشده؛ البته در برخی نقاط مثل رودخانه ارنجک شهرستان قزوین میزان ورودی سیلاب ها زیاد است و دستگاه های اجرایی و خدماتی تلاش می کنند تا آب را تقسیم کرده و جلوی خسارات احتمالی را بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار قزوین گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته، بارش باران در استان قزوین تاکنون مشکل جدی به دنبال نداشته است.

عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی های گسترده در سطح استان در طول چند سال اخیر بی سابقه بوده است؛ به گونه ای که طی 24 ساعته گذشته در آوج 50 میلی متر، در تاکستان 40 میلی متر و در قزوین و کوهین هر کدام بیش از 30 میلی متر بارندگی ثبت شد.
وی اضافه کرد:با توجه به لایه روبی انهار و پاکسازی پل ها و مسیل ها اتفاق خاص و مشکل جدی در استان بر اثر بارش ها گزارش نشده؛ البته در برخی نقاط مثل رودخانه ارنجک شهرستان قزوین میزان ورودی سیلاب ها زیاد است و دستگاه های اجرایی و خدماتی تلاش می کنند تا آب را تقسیم کرده و جلوی خسارات احتمالی را بگیرند.
استاندار گفت:تعدادی از منازل مسکونی در برخی روستاهای استان برای جلوگیری از خطرات احتمالی تخلیه شده اند و هرکجا به تخلیه اضطراری نیاز باشد با اطلاع رسانی اقدام خواهد شد.
زاهدی اضافه کرد: هم اکنون تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی استان تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز برای پیشگیری از خسارات احتمالی وقوع سیلاب وارد عمل شوند.
این مسئول با اشاره به پیش بینی های لازم برای جبران خسارت های احتمالی، گفت: این موضوع در آخرین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مطرح و مقرر شد بلافاصله بعد از پایان بارندگی ها، خسارت های موجود برآورد شده و برای تامین بودجه و جبران آنها به مرکز اعلام شود.
وی با اشاره به تماس تلفنی خود با رییس جمهوری در خصوص بارندگی های اخیر در استان، گفت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی صبح امروز در جریان آخرین وضعیت استان پس از بارش‌های روزهای اخیر قرار گرفت.
زاهدی گفت: دکتر روحانی در این تماس تلفنی از زحمات و خدمات اعضای ستاد بحران، دستگاه‌های امدادی،خدمات‌رسان و اجرایی استان تشکر کرد و بر ادامه آماده‌باش تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در استان تاکید نمود.
بارش باران در استان قزوین از روز گذشته آغاز شده و همچنان در سطح استان ادامه دارد.

نظرات بینندگان