arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

دستور تخلیه هشت روستا در دزفول صادر شد

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: دستور تخلیه هشت روستای بخش مرکزی دزفول با توجه به افزایش خروجی سد دز، صادر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستور تخلیه هشت روستا در دزفول صادر شدمحمد حیدری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها شامل عزیب، خرسان، حمودی، مرادی، حاجیان، مشعلی (موسوم به زاویه ها و با حدود سه هزار نفر جمعیت) و نیز روستاهای دیلم سفلی و بنه علوان است. 
وی ادامه داد: هم اکنون ورودی سد دز حدود پنج هزار متر مکعب بر ثانیه است که پیش بینی می شود تا هشت هزار متر مکعب نیز افزایش یابد. 
حیدری، خروجی سد دز را در روز دوشنبه حدود یک هزار و 850 مترمکعب بر ثانیه بیان کرد و گفت: احتمال می رود دبی رودخانه تا 2 هزار و 500 مترمکعب نیز افزایش یابد. 
وی افزود: با توجه به افزایش دبی رودخانه دز احتمال خسارت به روستاهای پایین دست وجود دارد لذا از مردم تقاضا می شود در خصوص تخلیه منازل با مدیریت بحران همکاری لازم را داشته باشند. 
بخشدار مرکزی دزفول نیز گفت:هم اکنون در حال ارسال اتوبوس به روستاهای زاویه ها در جنوب دزفول برای انتقال اهالی به کمپ اسکان نوروزی هستیم. 
نصراله فخرمجدیان افزود: برخی از اهالی روستاهای زاویه ها در حال تخلیه منازل خود هستند و از سایر اهالی نیز درخواست می شود با ماموران امدادی و انتظامی همکاری داشته و منازل خود را برای جلوگیری از خسارت جانی و مالی تخلیه کنند. 
پیش از این دام های روستای بنه عاطی دزفول نیز تخلیه شده بود. 
امام جمعه دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت:در خصوص سد دز و کرخه مسئولان تدبیر می کنند و امیدواریم با مدیریت صحیح این سیلاب را با کمترین خسارت پشت سر بگذاریم. 
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود:لازم است مردم آرامش خود را حفظ کنند و به توصیه های مسئولان توجه کنند، و هر جا نیاز به تخلیه محل سکونت است همکاری داشته باشند. 
وی گفت:مسئولان شهرستان دزفول پای کار هستند و ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با سیلاب اسکان مردم را نیز مدیریت می کنند. 
امام جمعه دزفول ادامه داد: ستاد اربعین را در دزفول فعال کردیم و نانوایی سیار و حلیم پزی ها برای سیل زدگان فعال شده اند. 
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت:سال آبی جاری با ترسالی روبه رو شدیم. 
عباس پاپی زاده افزود: فاصله نزدیک سیلاب ها باعث شده ورودی سد دز پر شود و خروجی آن پاسخگوی کامل نباشد. 
وی گفت: چون پیش بینی شده ورودی سد دز به هشت هزار مترمکعب برسد، خروجی سد افزایش یافته که این امر موجب تهدید پایین دست سد دز می شود. 
پاپی زاده افزود: ترمیم سیل بندهای دزفول با استفاده از بسیج امکانات استانی در دستور کار قرار گرفته است.
برآورد حجم عظیم سیلاب در حوضه های دز، کرخه و کارون، منجر به باز شدن دریچه سدهای خوزستان شده که این امر باعث طغیان رودخانه ها و تهدید مناطق پایین دست این استان شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان