arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

فرماندار: آب در آق‌قلا به‌زودی تخلیه می‌شود

فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: آب در آق قلا به زودی تخلیه می‌شود و این وضعیت تا ۳ روز دیگر ادامه دارد و پس از آن باید استحکام بنای همه منازل مسکونی را بررسی کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: آب در آق قلا به زودی تخلیه می‌شود و این وضعیت تا ۳ روز دیگر ادامه دارد و پس از آن باید استحکام بنای همه منازل مسکونی را بررسی کنیم.

به گزارش تسنیم، امانگلدی ضمیر صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی در این شهرستان اظهار داشت: براساس اطلاعیه هشداری که در 26 اسفندماه به ما اعلام شد، بارندگی‌های سیل‌آسایی را در استان خواهیم داشت که میزان بارش در 3 روز به اندازه 70 درصد در طول سال استان گلستان است.

وی افزود: بر اثر این بارندگی سد گلستان و بوستان در گنبدکاووس در بالادست و سد وشمگیر پر و در حال سرریز بود و حجم بالای آبی که اعلام کردند 4 برابر حجم عبوری گرگانرود بود، بنابراین فیوزهایی را در بالادست سطح آق‌قلا و در محله‌های قرنجیک و آق‌دنیش ایجاد کردیم.

فرماندار آق‌قلا ادامه داد: در جاده آق‌قلا به اینجه برون هم شکاف‌ها را ایجاد کردیم اما حجم آب آن‌قدر زیاد بود که سبب شد 37 روستای ما در خطر آبگرفتگی قرار بگیرد، 12 روستا زیر آب رفتند و 70 درصد شهر آق‌قلا هم با 40 هزار نفر جمعیت دچار آبگرفتگی شد.

وی افزود: بیش از 12 روز خانه و زندگی مردم زیر آب است، امدادرسانی خوب انجام شد اما تا آب از داخل شهر تخلیه نشود نمی‌توانیم به بازسازی بپردازیم و این وضعیت تا 3 روز دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن باید استحکام بنای همه منازل مسکونی را بررسی کنیم.

به گفته فرماندار آق‌قلا، ما در کنار مردم هستیم تا همه خانه‌های مسکونی را بازسازی و تعمیر کنیم.

فرماندار آق قلا در خاتمه گفت: از همه هموطنان می خواهیم کمک‌های خود را به مراکز و شماره‌هایی که رسمی است اهدا کنند.

نظرات بینندگان