arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

فرمانداری حمیدیه: اهالی ۱۱ روستای حمیدیه خوزستان منازل خود را تخلیه کنند

فرمانداری شهرستان حمیدیه در اطلاعیه‌ای از اهالی ۱۱ روستای این شهرستان خواست که با توجه به طغیان رودخانه کرخه، هر چه زودتر خانه‌های خود را تخلیه کنند. در این اطلاعیه آمده است: همه ساکنان روستا‌های حاشیه رودخانه کرخه شامل روستا‌های چمیم، قاسم زامل، بیت گنیم، شیخ طعمه، خسرج بیت قشم، خسرج عوده، حویش، شاطی، حمدان سلجه، آلبوعید یک و نبی می‌رساند هرچه سریعتر با هماهنگی بخشدار مرکزی، شورا‌ها و دهیاران نسبت به تخلیه فوری منازل خود اقدام کنند و سایر روستا‌ها نیز آمادگی لازم را برای تخلیه منازل داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانداری شهرستان حمیدیه در اطلاعیه‌ای از اهالی ۱۱ روستای این شهرستان خواست که با توجه به طغیان رودخانه کرخه، هر چه زودتر خانه‌های خود را تخلیه کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری حمیدیه، فرمانداری این شهرستان در اطلاعیه شماره ۳ خود اعلام کرد: سازمان آب و برق خوزستان اطلاع داده دبی خروجی سد کرخه تا ۲ ساعت آینده به ۲ هزار متر مکعب خواهد رسید.

در این اطلاعیه آمده است: همه ساکنان روستا‌های حاشیه رودخانه کرخه شامل روستا‌های چمیم، قاسم زامل، بیت گنیم، شیخ طعمه، خسرج بیت قشم، خسرج عوده، حویش، شاطی، حمدان سلجه، آلبوعید یک و نبی می‌رساند هرچه سریعتر با هماهنگی بخشدار مرکزی، شورا‌ها و دهیاران نسبت به تخلیه فوری منازل خود اقدام کنند و سایر روستا‌ها نیز آمادگی لازم را برای تخلیه منازل داشته باشند.

بر اساس این اطلاعیه، پادگان ثامن الائمه و اردوگاه دانش آموزی دهکده و کوی سازمانی تیپ ۳۹۲ زرهی برای اسکان موقت اهالی در نظر گرفته شده است.

ذخیره سد کرخه دیروز از تراز نرمال (۵.۲ میلیارد مترمکعب) گذر کرده و به پنج میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است. خروجی این سد نیز به حدود یک هزار مترمکعب برثانیه افزایش یافته است، این در حالیست که ظرفیت عبوری کرخه اکنون ۵۰۰ مترمکعب برثانیه است.

استاندار خوزستان ۱۱ فروردین در این استان حالت فوق العاده اعلام کرده است. فرماندار حمیدیه دیروز گفته بود که هشت روستای این شهرستان در معرض سیل کرخه هستند.

سازمان آب و برق خوزستان در روز‌های اخیر با صدور اطلاعیه‌هایی نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و ۵۱ روستا در حوضه کرخه، ۱۸ روستا در حوضه دز و ۱۸ روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی تخلیه آن‌ها را داشته باشند.

در بخش مرکزی اهواز و حاشیه رودخانه دز تاکنون ۱۳ روستا دچار آبگرفتگی شده است.

شهرستان حمیدیه در ۲۵ کیلومتری غرب اهواز قرار دارد و بیش از ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد.

نظرات بینندگان