arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

دستور تخلیه روستا‌های حاشیه کرخه در دشت آزادگان صادر شد

رییس ستاد مدیریت بحران و فرماندار دشت آزادگان گفت: دستور فوری تخلیه همه روستا‌ها و مناطق شهری واقع در خطر سیلاب و حاشیه رودخانه کرخه در محدوده شهرستان دشت آزادگان صادر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس ستاد مدیریت بحران و فرماندار دشت آزادگان گفت: دستور فوری تخلیه همه روستا‌ها و مناطق شهری واقع در خطر سیلاب و حاشیه رودخانه کرخه در محدوده شهرستان دشت آزادگان صادر شده است.

غلامعباس هزاریان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساکنان منازل و جایگاه‌های دام در روستا‌های حلاف حسن، سبهانیه شریعتی، سید عامر، آلبوصیاد، شاکریه، جلیزی حنظله، جلیزی عبدالرضا، مطیعات، علی آباد هوفل، هوفل شرقی هوفل غربی، هوفل سید ناصر، هوفل سید حمد، بنده بیت سلیط، البوعفری جنوبی و شمالی، جرگه سید علی، جلالیه شمالی و جنوبی، ساریه؛ شیبانی، مالکیه سفلی و وسطی، نعمه بیت حردان سویدانی، حاجیه، چولانه، مگاصیص، دحیمی، طکطاگه که در مسیر رودخانه کرخه هستند.

وی گفت: ساکنان این روستا‌ها در اسرع وقت برای در امان ماندن از سیل احتمالی باید تخلیه و دام‌های خود را به مکان‌های مرتفع و دور از خطر منتقل کرده و روستاییان نیز به منازل اقوام، مساجد و مدارس امن و یا محل‌های اسکان اضطراری منتقل شوند.

وی گفت: با توجه به افزایش لحظه به لحظه آب کرخه و افزایش دبی آب تا یک هزار و ۴۰۰ متر مکعب در ثانیه، شهر‌های کوت، ابوحمیظه و بستان در معرض خطر سیلاب قرار دارند.

رییس ستاد مدیریت بحران دشت آزادگان با اشاره به شدت بارش‌ها در مناطق بالادست رودخانه کرخه و سرازیر شدن آب به سمت خوزستان، از مردم خواست هشدار‌ها را جدی بگیرند و به هر وسیله ممکن از مناطق خطر دور شوند.

هزاریان افزود: هلال احمر مکان‌هایی را برای اسکان اضطراری آماده سازی کرده و یادمان شهدای هویزه، سالن‌های ورزشی و دانشگاه پیام نور سوسنگرد نیز در حال آماده سازی برای اسکان موقت مردم هستند.

وی گفت: مردم منطقه باید بدانند ممکن است چه اتفاقی می‌افتد لذا باید از وقوع حوادثی نظیر شهر‌های پلدختر و معمولان پیشگیری کنیم و لازمه آن مشارکت مردم و جدی گرفتن هشدار‌ها است.

طغیان و بروز سیلاب در حوضه‌های کارون، دز و کرخه، سبب شده مناطقی از شمال، مرکز و غرب خوزستان که در مسیر این رودخانه‌ها قرار گرفته اند در معرض سیلاب ویرانگر و مهیب قرار گیرند.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری روز جمعه گذشته و اسحاق جهانگیری معاون اول وی روز دوشنبه برای بررسی تمهیدات لازم برای مهار و کنترل سیلاب به خوزستان سفر کردند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز به دستور رییس جمهوری برای مدیریت بحران سیلاب از روز جمعه در خوزستان مستقر شده است.

نظرات بینندگان