arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

استاندار: سیلاب در استان مرکزی خسارت جانی در پی نداشت

استاندار مرکزی گفت: بارش‌های پرحجم و سیلاب اخیر در استان مرکزی به خوبی مدیریت شد و خسارت جانی در پی نداشت. وی افزود: از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون ۲ موج بارندگی پر حجم وارد استان مرکزی که کانون اصلی موج بارشی کشور بود، شد، اما با همبستگی هر چه بیشتر مردم و مسئولان این مهم مدیریت شد و تاکنون هیچ تلفات جانی در استان گزارش نشده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار مرکزی گفت: بارش‌های پرحجم و سیلاب اخیر در استان مرکزی به خوبی مدیریت شد و خسارت جانی در پی نداشت.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان کشور اظهار کرد: شورای مدیریت بحران این استان از اولین روز فروردین ماه جاری برگزار شد و تمام تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای مقابله با سیلاب نیز شناسایی و در اختیار این شورا قرار گرفت.

وی افزود: از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون ۲ موج بارندگی پر حجم وارد استان مرکزی که کانون اصلی موج بارشی کشور بود، شد، اما با همبستگی هر چه بیشتر مردم و مسئولان این مهم مدیریت شد و تاکنون هیچ تلفات جانی در استان گزارش نشده است .

استاندار مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی رخ داده که با مدیریت کارآمد، خسارت‌های ناشی از این بارندگی‌های بی سابقه به حداقل ممکن رسید .

آقازاده بیان کرد: استفاده از تجربیات مردمی بویژه کهنسالان در نقاط مختلف استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت که این مهم نیز در بسیاری از مواقع گره گشای شورای مدیریت بحران استان بوده است .

وی خاطرنشان کرد: خسارت های مالی استان مرکزی ناشی از سیلاب روزهای گذشته فهرست بندی شده و از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در تخصیص اعتبارات برای جبران خسارت های سیل که در بسیاری از نقاط مختلف کشور اتفاق افتاده استان مرکزی را نیز به طور ویژه در نظر داشته باشند .

استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه های مختلف خدماتی، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه روح الله، بسیج و اقشار مختلف مردم دوشادوش یکدیگر برای مقابله با سیلاب روزهای‌ گذشته تلاش کردند و این فرآیند ارزشمند نیز باید از سوی مسئولان مربوطه مستند سازی شود .

آقازاده افزود: کشور در شرایطی قرار دارد که تجربه موفقی را در حوادث طبیعی و غیرمترقبه داشته که این‌ تجربیات جمع بندی شده و امروز به عنوان منشور کار در استان مورد استفاده قرار گرفته است .

وی گفت: در ۴ روستای استان مرکزی اگر تمهیدات لازم نبود آب وارد خانه ها و سبب تخریب روستاها می‌شد. در برخی روستاها نیز آب به پشت درب منازل رسید اما خسارت جانی وارد نکرد .

استاندار مرکزی ادامه داد: به منظور مدیریت بحران در اراک، این شهرستان به ۴ منطقه تقسیم شده و برای هر منطقه یک سرپرست مشخص شده است .

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه بدنبال بارش های اخیر، سیل در استان تحت کنترل درآمد و خسارت و تلفات جانی نداشت، گفت: درخواست ما به عنوان افرادی که مستقیم با بحران دست و پنجه نرم می‌کنند تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مدیریت بحران است. در چرخه مدیریت بحران که شامل پیش بینی، پیشگیری، مقابله و بازسازی است تمام اعتبارات دولتی تقریبا در حوزه بازسازی و بخش مربوط به مقابله است .

وی افرود: در حوزه پیش بینی و پیشگیری اعتباری وجود ندارد در حالی که اگر در این حوزه ها اعتباری در نظر گرفته شود و اقدامات علمی در حوزه پیشگیری سیل شکل گیرد، سیل قابل پیشگیری خواهد بود .

مهدی زندیه وکیلی بیان کرد: در بارندگی های اخیر در استان مرکزی بیش از ۱۱۰۰ سد، بند و آبگیر به کمک آمدند و از آسیب رسانی بسیاری از سیلاب ها که فکر می کردیم سبب مشکل شوند، جلوگیری شد .

نظرات بینندگان