arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰

پروین: دود اختلافات دایی و کاشانی به چشم استیلی رفت / باید کسی در حد کروش را به پرسپولیس بیاورند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علي پروين گفت: دود اتفاقات ميان كاشاني و دايي به چشم استيلي رفت و پرسپوليس براي اين فصل خوب بسته نشد، اما اكنون همه تلاش‌مان را مي‌كنيم تا يك مربي بزرگ براي پرسپوليس بياوريم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل ا زایسنا؛ علي پروين در حاشيه تمرين امروز (يكشنبه) تيم فوتبال پرسپوليس درباره آخرين وضعيت اين تيم به خبرنگاران گفت: ديروز جلسه‌اي با رويانيان داشتيم و قرار شد فعلا محسن عاشوري هدايت پرسپوليس را بر عهده داشته باشد تا يك مربي درجه يك براي اين تيم انتخاب كنيم. البته وقت هم نيست. هر مربي كه بياييد سه، چهار ماه طول مي‌كشد تا بچه‌ها را بشناسد. شرايط سخت است و بايد ببنيم چه مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در جلسه امروز كميته فني سرمربي جديد پرسپوليس انتخاب خواهد شد، گفت: امروز جلسه داريم، اما معلوم نيست در اين جلسه سرمربي جديد تيم انتخاب شود چون هنوز گزينه نزديكي را به شرايط پرسپوليس نداريم و درباره هيچ شخصي به جمع‌بندي نرسيده‌ايم. باشگاه با مربيان بزرگي صحبت كرده است، اما آوردن آن‌ها طول مي‌كشد و زمان مي‌خواهد. فعلا عاشوري هدايت تيم را بر عهده دارد تا ببينم چه مي‌شود.
وي با بيان اين كه از حميد استيلي در مسئوليت‌هاي فني پرسپوليس استفاده خواهد شد، گفت: بايد از زحماتي كه استيلي براي اين تيم كشيد تشكر كنم. حميد حتما كنار ما خواهد بود، حال با هر پستي كه خودش بخواهد و با او هماهنگ شود. در جلسه ديروز هم اين موضوع را مطرح كردم و قرار شد با حميد صحبت كنيم تا او در كنار ما باشد.
پروين با بيان اين كه پرسپوليس چوب خوب بسته نشدنش را در ابتداي فصل مي‌خورد، گفت: تيم ما براي اين فصل خوب بسته نشد. ما الان بازيكنان مصدوم و محروم متعددي داريم و نفرات جايگزين حرفه‌اي و مناسبي‌ هم برايشان نيست. اميدوارم دو بازي آينده تا نيم فصل را سپري كنيم تا بعد از آن 14 ـ 15 روز زمان داشته باشيم تا تيم احيا شود.
پروين در پاسخ به اين سوال كه آيا در بحث انتخاب سرمربي جديد پرسپوليس اين كه او با شرايط فوتبال ايران آشنا باشد يا نباشد هم مطرح است اظهار كرد: اتفاقا همين مساله هم در جلسه ديروز صحبت شد. فكر مي‌كنم ما بايد مربي در اين مقطع بياوريم كه از فوتبال ايران و از بازيكنان ايراني شناخت داشته باشد. به طور مثال جمال حاجي يكي از گزينه‌هاي ما است و در جلسه كميته فني امروز روي او بحث خواهيم كرد، اما او هم از فوتبال ايران و تيم ما شناختي ندارد. به هر حال مشكل زياد است، آقا.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا لوكا بوناچيچ هم از گزينه هاي پرسپوليس هست؟ چرا كه امروز شايعات زيادي مبني بر حضور احتمالي او در اين تيم مطرح شد خطاب به خبرنگاران گفت: از نظر شما آيا لوكا خوب است؟
بعضي از خبرنگاران گفتند در اين مقطع و با توجه به شرايط اخلاقي لوكا شايد براي پرسپوليس مناسب نباشد كه پروين گفت: پس او را نمي‌آوريم!
پروين ادامه داد: بايد مربي بياوريم تا همه بازيكنان هم او را قبول داشته باشند و همه جوانب مربوط به جذب او را در نظر بگيريم. گزينه‌هاي مختلفي مطرح است كه بايد روي آن‌ها بررسي بيشتري داشته باشيم.
پروين با بيان اين كه به هيچ وجه بر روي نيمكت پرسپوليس نخواهد نشست، هر گونه دخالت در ارنج كردن پرسپوليس براي دو بازي آينده را رد كرد و گفت: پرسپوليس را در چند بازي آينده محسن عاشوري ارنج خواهد كرد و من هيچ دخالتي نخواهم كرد. اگر مشورتي خواستند به آن‌ها مي‌دهم وگرنه كه هيچ. زماني كه استيلي هم بود همين رويه را داشتم.
پروين در ادامه درباره شكست پرسپوليس در داربي مقابل استقلال نيز به خبرنگاران گفت: فكر مي‌كنم اشتباهات فردي بعضي از بازيكنان باعث اين شكست شد. ما در طول 90 دقيقه خوب بوديم. البته شما ببينيد با اين همه بازيكن محروم و مصدوم چطور بايد آن بازي را مي‌برديم؟! استقلال تيمي است كه خوب بسته شده و معتقدم از سه جامي كه پيش‌رو دارد، در دو جام شانس قهرماني دارد و البته لياقتش را هم دارد.
وي با حمايت از موضع گيري علي كريمي در قبال سازمان ليگ به خاطر به تعويل نيانداختن برگزاري داربي در جام حذفي، اظهار كرد: من عزيزالله محمدي را خيلي دوست دارم. او از دوستان خوب من است و ميان كساني كه در فوتبال مسئوليت دارند او را جزو بهترين‌ها مي‌دانم، اما اين كه در اين شرايط بازي ما برابر راه‌آهن را از برنامه مسابقات خارج كرده و داربي جام حذفي را قرار مي‌دهند، جاي انتقاد دارد. سازمان ليگ جواب بدهد كه چرا اين كار را كرده است؟! آيا آن‌ها مي‌دانند كه اگر ما به فيفا شكايت كنيم و بگوييم كه سازمان ليگ برنامه مسابقات را از قبل به ما داده و بايد در تاريخ 18 آذر مقابل راه‌آهن در ليگ بازي مي‌كرديم، اما اين گونه نشده، فيفا چه برخوردي مي‌كند؟! سازمان ليگ چه جوابي براي ما دارد؟ حمايت من از كريمي به خاطر همين است.
وي در واكنش به اين كه آيا براي اعاده حقي كه شده به فيفا شكايت خواهيد كرد؟ خاطر نشان كرد: امتيازي كه از ما رفته ديگر بر نمي‌گردد و ما ديگر در جام حذفي حضور نداريم. ما باختيم، كار تمام شده است. آدم بازنده هيچ نگويد بهتر است. فقط سوال ما اين است كه آيا در اين شرايط با وجود اين همه بازيكن محروم و مصدوم بايد چنين داربي حساسي را براي ما بگذارند؟
وي افزود: آدم بازنده ممكن است نتيجه‌اش را گردن اين و آن بياندازد، در حالي كه او ديگر باخته است و بهتر است كاري نكند.
پروين با تاكيد بر اين كه دود اتفاقات ميان حبيب كاشاني و علي دايي به چشم حميد استيلي رفت، گفت: واقعا آتشي كه آن زمان به پا شد، دودش به چشم استيلي رفت. تيم ما تا آن زمان خوب بسته نشد. شب قبل از اين كه حميد استيلي بخواهد به پرسپوليس بيايد به او گفتم كه كارت خيلي سخت است. آن زمان هم تيم نصفه و نيمه‌اي داشتيم. با 10 ـ 15 بازيكن به تركيه رفتند و فشارها از همان زمان شروع شد. استيلي فشار زيادي را تحمل كرد. حال ديگر گذشته‌ها گذشته و اميدوارم در آينده تيم ما بهتر شود.
وي درباره مسابقه آتي پرسپوليس مقابل راه‌آهن و تقابلي كه سرخپوشان با علي دايي خواهند داشت گفت: تقابل خاصي نيست. دايي بازيكن پرسپوليس بوده. او هم زماني شاگرد من بود و از بزرگان فوتبال اين مملكت است. ما تنها يك مسابقه فوتبال در پيش داريم. اگر راه‌آهن را ببريم تا حد زيادي شرايط روحي تيم خوب مي‌شود و جبراني از گذشته خواهيم داشت.
پروين در واكنش به جمله يكي از خبرنگاران كه گفت شايعه پيوستن بوناچيچ به پرسپوليس خيلي پررنگ‌ شده است با خنده گفت: الان به من اس ام اس دادند و گفتند كار بوناچيچ و پرسپوليس تمام شده است. تيمي كه سرمربي ندارد، از اين شايعات برايش مطرح مي‌شود. بايد ببنيم اوضاع چگونه مي‌شود.
وي همچنين در واكنش به اين كه آيا بازيكنان پرسپوليس از لوكا بوناچيچ ناراحت نيستند، خاطر نشان كرد: اينها را بايد از خودشان بپرسيد. من هميشه سعي مي‌كنم با بازيكنان صحبت كنم. آن‌ها نزد من مي‌آيند و مشكلاتشان را در ميان مي‌گذارند.
وي در پاسخ به اين سوال كه اگر مربي خارجي بزرگ يا مربي چون لوكا بوناچيچ به پرسپوليس آمد و خواست اختيار تمام وسايل فني تيم را بر عهده داشته باشد، شما با او مشكلي نخواهيد داشت، به خبرنگاران گفت: من نه مدير فني‌ام و نه يكي از اعضاي كادر فني. ما به عنوان بزرگ‌تر به پرسپوليس آمديم تا اين تيم به جايگاه واقعي خودش برسد. اميدوارم بتوانم مثمرثمر باشم. هر كسي كه بيايد و براي تيم مفيد باشد ما با او مشكلي نداريم و اصلا همه كاره مسايل فني باشد. ما فقط مي‌خواهيم پرسپوليس موفق باشد.
پروين در پاسخ به اين سوال كه آيا شما با آوردن سرمربي ايراني به ويژه‌ حميد درخشان براي جانشيني استيلي مخالف بوديد تصريح كرد: من با هيچ آدمي مشكل ندارم. خود شما الان اگر صحبت نادرستي از من بنويسيد و منتشر كنيد، من فردا با شما باز هم احوالپرسي خواهم كرد. منتهي در بحث انتخاب سرمربي، سردار رويانيان اعتقاد دارد كه بايد سرمربي خارجي به اين تيم بياورد و در اين مقطع مربي ايراني نمي‌تواند مشكلات پرسپوليس را حل كند. شايد اصلا من خودم موافق حضور مربي ايراني باشم، اما باشگاه اعتقاد ديگري دارد. البته بنده معتقدم كه اگر قرار باشد مربي خارجي به پرسپوليس بياورند بايد كسي در حد كارلوس كروش باشد.
نظرات بینندگان