arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰

مانور خبری رسانه ملی روی یک خبر سوخته!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بخش خبری ۳۰: ۲۰ شبکه دوسیما شب گذشته در اقدامی تعجب برانگیز رو به سوژه‌ای از ورزش کشور آورد که بیش از یکسال از وقوع آن در جریان بازی‌های آسیایی گوانگژو می‌گذشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از ایلنا‏، حدود یکسال پیش بود که شیرجه روی تیم ملی کشورمان در جریان بازی‌های آسیایی گوانگژو نام و نقشه(خلیج فارس)را به طرز ناشیانه‌ای روی مایوی خود حک و در این مسابقات حضور یافت.

این موضوع در دوره مدیریت گذشته فدراسیون شنا اتفاق افتاد و رسانه‌های داخلی، خارجی و حتی خود بخش خبری ۳۰: ۲۰ به قدر کافی و بار‌ها روی آن مانور داده و این اقدام را تقبیح کردند اما اینکه این بخش خبری با چه نیت و هدفی بعد از گذشت بیش از یکسال از وقوع آن و در شرایطی که مدیریت این فدراسیون تغییر یافته و حتی ساختار ورزش کشور هم دگرگون شده، یکبار دیگر سعی در نمایش آن دارد نه برای جامعه رسانه‌ای کشور و نه بینندگان این برنامه تلویزوینی قابل درک نبود.

به نظر می‌رسد تهیه کننده و دست اندرکاران این بخش خبری یا وقایع ورزش کشور را برای به روز بودن اطلاعات خود دنبال نمی‌کنند و یا برای پیدا کردن سوژه‌های تازه و ناب با مشکل مواجه هستند. در همین حال فدراسیون شنای کشورمان که سرپرستی آن را چند ماهی است غلامرضا جعفری بر عهده دارد با انتشار اطلاعیه‌ای توضیحاتی را در خصوص این اقدام بخش خبری ۲۰:۳۰ ارایه کرد.

در این اطلاعیه که از سوی روابط عمومی این فدراسیون منتشر شده آمده است: ضمن تشکر از حساسیت و امعان نظر رسانه ملی در چگونگی استفاده از نام «خلیج فارس» از سوی شیرجه روی تیم ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، یادآور می‌شویم این خبر مربوط به یکسال گذشته و پیش از تاسیس وزارت ورزش و جوانان و مدیریت گذشته فدراسیون شنا بوده و مطرح شدن دوباره آن رسانه نمی‌تواند سوژه خبری بکر و تازه‌ای از سوی رسانه ملی تلقی شود.

فدراسیون شنا ضمن همراهی در نامناسب بودن نحوه مطرح شدن نام «خلیج فارس» در مسابقات مذکور با رسانه ملی، اذعان می‌دارد در پرداختن به موضوعاتی که با شان و قداست و عرق ملی همراه است باید با دقت نظر و ظرافت خاصی عمل کرد و در خصوص این اتفاق نیز مدیریت گذشته فدراسیون باید پاسخگو باشد.

فدراسیون شنا ضمن تقبیح هرگونه رفتار و پوششی که باعث خدشه دار شدن شان و قداست ارزش‌های ملی شود تاکید می‌کند نام جاودانه «خلیج فارس» نمادی از فرهنگ و غنای تاریخی سرزمین کهن ایران اسلامی است و از همین رو از رسانه ملی انتظار می‌رود با فرهنگ سازی که مسلما به عنوان مهم‌ترین رسالت آن رسانه وزین است با ارائه دیدگاه‌های خردمندانه همچون گذشته در عرصه امر به معروف و نهی از منکر پیشگام و راهگشا باشد.

در پایان این اطلاعیه فدراسیون شنا ضمن تقدیر از حسن ظن آن رسانه ملی اذعان می‌دارد مسلما «این مجموعه با پند گرفتن از اتفاقات گذشته در راستای سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی خود را موظف و مکلف می‌داند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
12
واسه پیدا کردن خبر توی گوگل سرچ کردن منتها تاریخو ندیدن / حقوق که عالیه بقیه یه جوری میشه دیگه
نظرات بینندگان