arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸

شهرداری تهران: فرونشست زمین در خیابان مولوی، به دلیل بارش های اخیر نبود / هیچ مشکلی در محدوده بازار پیش نیامده / در عمق زمین کانال‌های بزرگی وجود دارد که آب‌ها را از سطح جمع می‌کند

شهردار منطقه ۱۲ با تکذیب فرونشست زمین به دلیل بارندگی‌های اخیر، گفت: در این رابطه در شهر تهران به ویژه در منطقه ۱۲ مشکلی پیش نیامده است. او در خصوص فرونشست زمین در خیابان مولوی- محدوده بازار تهران اظهار کرد: این نشست مثل تمام نشست‌هایی است که در هر نقطه می‌تواند رخ دهد. در سال‌های پیش در محور‌های مختلف منطقه ۱۲ و مناطق دیگر هم شاهد این اتفاق بوده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهرداری تهران: فرونشست زمین در خیابان مولوی، به دلیل بارش های اخیر نبود / هیچ مشکلی در محدوده بازار پیش نیامد / در عمق زمین کانال‌های بزرگی وجود دارد که آب‌ها را از سطح جمع می‌کند

شهردار منطقه ۱۲ با تکذیب فرونشست زمین به دلیل بارندگی‌های اخیر، گفت: در این رابطه در شهر تهران به ویژه در منطقه ۱۲ مشکلی پیش نیامده است.

به گزارش تسنیم، علی محمد سعادتی در خصوص فرونشست زمین در خیابان مولوی- محدوده بازار تهران اظهار کرد: این نشست مثل تمام نشست‌هایی است که در هر نقطه می‌تواند رخ دهد. در سال‌های پیش در محور‌های مختلف منطقه ۱۲ و مناطق دیگر هم شاهد این اتفاق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه نشست‌ها دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، گفت: در حوزه علم زمین شناسی فرونشست زمین می‌تواند دلایلی مختلفی مثل لرزش‌های زمین، سست بودن خاک‌های تحت الارضی، تغییر سطح آب‌های زیرزمین، سازه‌های قدیمی، آثار به جا مانده از قنات‌ها، رشته قنات‌ها و ... داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۲ تصریح کرد: اینکه به طور صرف بگوییم سیل و بارش‌های اخیر موجب این فرونشست شده درست نیست. اگر معابر خاکی باشند ممکن است سیل و آب‌های سطحی فرونشست ایجاد کند.

سعادتی عنوان کرد: در منطقه ۱۲ و سایر مناطق شهرداری تهران بر روی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی کار شده است. در بارندگی‌های اخیر به ویژه در منطقه ۱۲ مشکلی به وجود نیامد. در عمق زمین کانال‌های بزرگی وجود دارد که آب‌ها را از سطح جمع می‌کند. حداقل ۲۲ مدخل ورودی کانال داریم که آب‌ها را از سطح زمین جمع و از طریق کانال‌های زیر زمینی به جنوب شهر منتقل می‌کنند. همین طور که شاهد هستید، در بارندگی‌های اخیر هیچ مشکلی در منطقه ۱۲ و محدوده بازار پیش نیامد.

وی در خصوص تاثیر حفاری‌های خطوط مترو بر فرونشست زمین افزود: حفاری‌های خطوط مترو بر خاک فشار وارد می‌کند، اما این فشار به اندازه‌ای نیست که باعث فرونشست زمین شود. ضمن اینکه این حفاری‌ها از پیش محاسبه می‌شوند؛ حفاری خط ۷ مترو به اتمام رسیده است و نمی‌تواند چنین نشستی را ایجاد کند.

نظرات بینندگان