arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸

سیلاب به زیرساخت های روستایی 12شهرستان خوزستان خسارت زد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: سیلاب بی سابقه و مهیب اخیر به زیرساخت های روستایی بیش از 100روستا در 12شهرستان خوزستان خسارت زده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیلاب به زیرساخت های روستایی 12شهرستان خوزستان خسارت زدمسعود انصاریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه برآورد میزان خسارات وارده به معابر و واحدهای مسکونی روستایی استان به خصوص در مناطق اهواز ، دشت آزادگان ، هویزه ، شوش ، شوشتر ، دزفول و حمیدیه به علت قرار گرفتن در مرحله بحران امکان پذیر نیست افزود: نخستین اولویت دولت و به تبع آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاههای اجرایی و نظامی مستقر در مناطق سیل زده ، انتقال ساکنان روستایی ، وسایل خانگی و احشام آنان به مناطق امن و به دور از خطر سیلاب است. 
وی گفت:برخی راههای روستایی واقع در مناطق سیلاب خیز استان به علت آبگرفتگی و در محاصره بودن آنان امدادرسانی به سختی صورت می گیرد که امید است با فروکش کردن آب ، بتوان به آنان کمک رسانی کرد. 
انصاریان احتمال داد روستاهای آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر در خوزستان بیشتر از 100روستا باشد. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان اظهار داشت: تیم های ارزیاب بنیاد مسکن پس از فروکش کردن سیلاب و دسترسی کامل به روستاهای آسیب دیده ، اقدام به برآورد مستندسازی و تعیین خسارت می کنند تا در نخستین فرصت خسارات وارده جبران شود. 
وی گفت: هنوز میزان پرداختی خسارت به واحدهای مسکونی و تجاری روستاهای آسیب دیده ناشی از سیلاب در خوزستان که قرار است دولت در قالب کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه جبران کند تعیین شده نشده است. 

** ارسال ماشین آلات سنگین از استان های فارس و بوشهر به خوزستان 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: بیش از 30دستگاه ماشین آلات سنگین از بنیاد مسکن استان های بوشهر و فارس برای احداث سیل بند ، باز کردن راههای روستایی و انتقال اثاثیه روستاهای در معرض سیلاب به مناطق امن در خوزستان به کار گرفته شده است. 
وی گفت: دهها تیم عملیاتی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق سیل زده استان سرگرم امدادرسانی و انتقال روستاییان به مناطق امن هستند. 
انصاریان با اشاره به بازدید علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مناطق سیل زده خوزستان و تاکید وی بر شتاب بخشی روند امدادرسانی به روستاییان گفت: پس از فروکش کردن بحران پیش رو و برآورد خسارات وارده ، پرداخت خسارت شروع می شود. 
از جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان ، 1.2 میلیون نفر در چهار هزار روستا و آبادی ساکن هستند. 
بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های کارون ، دز و کرخه در 2 هفته اخیر سبب آبگرفتگی روستاهای و شهرهای حاشیه این رودخانه ها در شهرستان های دشت آزادگان ، شوش ، حمیدیه ، شوشتر ، اهواز و کارون شده است. 

نظرات بینندگان