arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان

با انحراف آب رودخانه کرخه و هدایت آن به مخازن تالاب هویزه، تخلیه آب از این رودخانه سرعت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان این مطلب، گفت: با هدایت آب به مخازن تالاب هویزه از آبگرفتگی شهرهای سوسنگرد و بستان جلوگیری خواهد شد.
 
سعید محمد همچنین از شکافت در موانع منطقه و لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب هویزه در منطقه رُفیِع خبر داد و گفت: سرعت تخلیه آب در این منطقه نیز بسیار بهبود پیدا کرده است.
 
مدیرعامل سد و نیروگاه دز با بیان این که شرایط سد دز درحال عادی شدن است، گفت: با کاهش 4 متر از ارتفاع آب پشت سد 250 میلیون متر مکعب ظرفیت جدید در آن فراهم شده است.

مدیرعامل سد کرخه هم با اعلام اینکه این سد در تراز نرمال سیلابی قرار دارد، گفت: به دقت شرایط سخت این سد را مدیریت می کنیم. 
 
 
دانلود
 
 
مدیرعامل سد کرخه با تکذیب شایعه سر ریز شدن این سد گفت: سد کرخه در شرایط پایداری قرار دارد و مردم به شایعات توجه نکنند.
 
گزارش ها حاکیست تراز آب سد کرخه 224 متر است در تزار نرمال سیلابی خود قرار دارد.
 
 
دانلود
 
بامداد امروز درپی افزایش آب کرخه، استاندار خوزستان دستور تخلیه 6 شهر مجاور این رودخانه را صادر کرد.
 
درپی بالا آمدن سطح آب رودخانه کرخه ، استاندار خوزستان دستور داد: شهرهای سوسنگرد، بستان، حمیدیه، ابوحمیظه، کوت سید نعیم، رُفَیِع  تخلیه شوند.
 
ازساکنان این شهرها خواسته شده به اردوگاه های اضطراری در پادگان های شهید محلاتی، شهید فرجوانی، ثامن الائمه و جوادالائمه منتقل شوند. شهرهای شعیبیه و گوریه شوشتر همچنان در محاصره آب هستند.
 
فرماندار شوش هم اعلام کرد: ۳۲ روستای این شهرستان تخلیه شده اند. فرماندار دشت آزادگان هم اعلام کرده مدارس و ادارات منطقه تا پایان هفته تعطیل است البته کارمندان این ادارات باید به حال آماده باش در شهرستان حضور داشته باشند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اسکان بیش از 40 هزار نفر در اردوگاه های این استان خبر داد و گفت: تاکنون  11 استان محموله های کمک های خود را به خوزستان ارسال کرده اند.
 
 
همزمان با این کمک ها، تلاش شبانه روزی نیروهای مردمی، جهادی و امدادی برای ایجاد و استحکام سیل بندها در مناطق در معرض خطر سیلاب ادامه دارد.
 
دانلود
 
 

 

 
 
نظرات بینندگان