arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸

پزشکیان: امکان ندارد دولت به تنهایی بتواند خرابی‌های سیل را جبران کنند؛ «سیل مردم» باید به کمک بیاید

نایب رییس اول مجلس اظهار داشت: پیشنهاد بنده این است که سیلی از مردم از محلات، دانشگاه ها، مدارس و گروه‌ها ایجاد شده و دولت آنان را ساماندهی کند، هر کسی مسوولیت پذیرد و ۱۰ خانه را درست کرده و دولت نیز زیرساخت‌ها را بسازد تا مشکل حل شود و گرنه اگر اینجا بنشینم و بگوییم فلانی این کار را نکرده و دولت هم ادعا کند که کار کرده مشکلی حل نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس به تنهایی نمی‌توانند خرابی‌های ناشی از سیل را جبران کرده و سیل عظیم مردم باید به آنان یاری کنند.

به گزارش ایرنا، «مسعود پزشکیان» که ریاست جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، اظهارداشت: سیلی که در این ایام اتفاق افتاد، حال بسیاری از مردم کشور را تلخ کرد و گرفتاری‌ها و مشکلاتی که برای سیلزدگان ایجاد شد برای هر انسان دردمندی احساس تلخی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: باران رحمت خداوند بسیاری از مناطق بی آب را سیرآب کرد، ولی در برخی اماکن خرابی‌هایی به بار آورد، جان‌هایی را گرفت و خرابی‌هایی را ایجاد کرد.

نایب رییس اول مجلس تصریح کرد: دولت، سپاه، بسیج و نیرو‌های در منطقه کار‌هایی را انجام داده و در حال انجام هستند، ولی همان گونه که سیل خرابی کرده تنها سیل مردم است که می‌تواند این خرابی‌ها را درست کند.

وی گفت: شنیدم دولت اعلام کرده که مشکل را حل می‌کند، امکان ندارد دولت به تنهایی این مشکل را حل کند، مجلس نیز به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند اگر بتوانیم همه مردم را بسیج کنیم می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: پیشنهاد بنده این است که سیلی از مردم از محلات، دانشگاه ها، مدارس و گروه‌ها ایجاد شده و دولت آنان را ساماندهی کند، هر کسی مسوولیت پذیرد و ۱۰ خانه را درست کرده و دولت نیز زیرساخت‌ها را بسازد تا مشکل حل شود و گرنه اگر اینجا بنشینم و بگوییم فلانی این کار را نکرده و دولت هم ادعا کند که کار کرده مشکلی حل نمی‌شود.

پزشکیان ادامه داد: این تهدیدی که برای مملکت ایجاد شده را باید به فرصت تبدیل کنیم و به مردم یاری رسانیم، امیدواریم امسال سال همدلی و همیاری و مشارکت برای حل مشکلات مردم باشد.

نظرات بینندگان