arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸

محسن هاشمی: دلواپسان در هنگام دفاع مقدس، مترو را پروژه‌ای لوکس و غیرضروری می‌دانستند؛ آیت الله هاشمی بر مقاومت آن‌ها غلبه کرد و پروژه را به نتیجه رساند / اگر سدسازی دوران سازندگی نبود، آسیب‌های سیل به مراتب سنگین‌تر بود

رئیس شورای شهر تهران گفت: جناب آقای روحانی خود بعنوان فردی که از ابتدای انقلاب در مناصب کلیدی و حساس کشور و نوعا همراه با آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داشته اند، بیش از هر فرد دیگری شاهد این مخالفتها و کارشکنی ها در توسعه کشور بوده و هستند و امروز نیز انتظار ما و شهروندان تهرانی از ایشان و دولت تدبیر و امید آن است که مساله تجهیز متروی تهران بعنوان یکی از اولویتهای دولت قرار گیرد؛
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن هاشمی: دلواپسان در هنگام دفاع مقدس، مترو را پروژه‌ای لوکس و غیرضروری می‌دانستند؛ آیت الله هاشمی بر مقاومت آن‌ها غلبه کرد و پروژه را به نتیجه رساند / اگر سدسازی دوران سازندگی نبود، آسیب‌های سیل به مراتب سنگین‌تر بود

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح خط شش مترو با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: همزمانی آغاز بهره برداری از خط شش متروی تهران را با آغاز سال جدید و نخستین روز ماه مبارک شعبان به فال نیک می گیریم و امیدواریم این کریدور مهم و راهبردی حمل ونقل عمومی تهران، با تکمیل تجهیزات ثابت و متحرک بتواند نقش موثری در خدمت رسانی به شهروندان، کاهش آلایندگی هوا و ترافیک ایجاد کند.

به گزارش انتخاب، او افزود: جا دارد امروز با حضور آقای دکتر روحانی، یادی کنیم از آیت الله هاشمی رفسنجانی که تداوم فعالیت متروی تهران یکی از دستاوردهای پافشاری و تلاش خستگی ناپذیر ایشان در توسعه کشور است که در اوج دفاع مقدس و سالهای سخت کشور توانست بر مقاومت و مخالفت دلواپسان وقت که مترو را پروژه ای لوکس و غیرضروری می دانستند، غلبه کند و این پرژه را به نتیجه برساند.

هاشمی اضافه کرد: اگرچه امروز دیگر کسی مترو را پروژه ای لوکس نمی داند و عدالت محور بودن و نقش برجسته مترو در اقتصاد مقاومتی، کاهش مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست وهمچنین بهبود ترافیک و رفاه و ایمنی مردم غیرقابل انکار است، اما مخالفت‌ها وکارشکنی ها در فرایند توسعه کشور همچنان ادامه دارد و مخالفان، توسعه کشور و ایجاد زیرساختها را اقدامی غیرضروری می دانند و ترجیح می دهند منابع کشور صرف فعالیتهای روزمره، نمایشی، تبلیغاتی و مناسبتی شود.

او ادامه داد: در همین مساله سیل که در سال جدید اکثر استان‌های کشور را درگیر خود کرده است، اگر اقدامات زیربنایی و گسترده دوران سازندگی در سد سازی و مهار سیلابها و روان آبها نبود، قطعا آسیبهای وارده بمراتب سنگین تر و گسترده تر بود و اگر آن روند ادامه یافته بود و همزمان با استهلاک و رسوب گرفتگی مخازن سدها و رودخانه ها ومسیل ها، نوسازی ، بهسازی و تداوم توسعه صورت می گرفت، امروز شاهد آسیبهای کمتری بودیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این موضوع نشان می دهد توسعه و توجه به زیرساختها، یک موضوع ایده آل گرایانه و غیرضروری نیست، بلکه نیاز نخست کشور است و اگر ما امروز به توسعه همت نگماریم، فردا با بحران مواجه می شویم. کشور نیاز به یک توسعه متوازن، پایدار و همه جانبه در ابعاد مختلف دارد و طبیعی است که لازمه چنین فرایند بزرگی، ایجاد بسترهای متناسب در حوزه های مختلف کشور است، طبیعتا در روابط خارجی توسعه با تنش زدایی همگونی دارد. تنش زدایی، نیازمند امنیت سرمایه گذاری، ثبات و آرامش است نه هیجان، التهاب و تهدید و باید با مقررات زدایی، تسهیل و تقویت همراه باشد نه سختگیری، مچگیری و اعمال قدرت.

هاشمی با بیان اینکه مترو یکی از نمادهای توسعه کشور است، افزود: خوشبختانه با زیرساختهای مناسب کنونی، ظرفیت پوشش ده میلیون سفر در روز توسط متروی تهران وجود دارد که هم اکنون تنها یک چهارم این ظرفیت استفاده می شود و اگر مثلث مدیریت شهری، دولت و سیستم بانکی بتوانند با هماهنگی و پیگیری مناسب عمل کنند، تبدیل ظرفیت بالقوه به بالفعل در میان مدت، کار دشواری نیست.

هاشمی ادامه داد: جناب آقای دکتر روحانی خود بعنوان فردی که از ابتدای انقلاب در مناصب کلیدی و حساس کشور و نوعا همراه با آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داشته اند، بیش از هر فرد دیگری شاهد این مخالفتها و کارشکنی ها در توسعه کشور بوده و هستند و امروز نیز انتظار ما و شهروندان تهرانی از ایشان و دولت تدبیر و امید آن است که مساله تجهیز متروی تهران بعنوان یکی از اولویتهای دولت قرار گیرد؛ چرا که نقش مترو در اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی ارزی، ایجاد اشتغال، خدمت به مردم وعدالت محوری بیش از هر پروژه دیگری است و امیدواریم با توجه ویژه ای که مقام معظم رهبری به تکمیل مترو دارند، با دستور اکید ریاست محترم جمهور در دو سال باقی مانده از دولت تدبیر و امید متروی تهران، به دو برابر ظرفیت کنونی یعنی 5 میلیون سفر در روز برسد.

نظرات بینندگان