arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
گزارش ویدیویی «الجزیره» از انتخابات اسرائیل؛

تماشا کنید: آیا این فرمانده سابق ارتش می تواند نتانیاهو را شکست دهد؟

الجزیره در گزارشی به بررسی وضعیت انتخابات اسرائیل پرداخته است. انتخاباتی که در آن دو رقیب اصلی، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و حزب آبی و سفید به رهبری بنی گانتس هستند. الجزیره چالش‌های هر دو رقیب را بررسی کرده. نتانیاهو درگیر یک پرونده قضایی درباره فساد است و گانتس هم با حزب دقیقه نودی خود، درگیر اتهامی شده که رقیب به او زده، یعنی ادعای هک تلفن همراه او از سوی ایران.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الجزیره در گزارشی به بررسی وضعیت انتخابات اسرائیل پرداخته است. انتخاباتی که در آن دو رقیب اصلی، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و حزب آبی و سفید به رهبری بنی گانتس هستند.

به گزارش «انتخاب»، الجزیره چالش‌های هر دو رقیب را بررسی کرده. نتانیاهو درگیر یک پرونده قضایی درباره فساد است و گانتس هم با حزب دقیقه نودی خود، درگیر اتهامی شده که رقیب به او زده، یعنی ادعای هک تلفن همراه او از سوی ایران.

الجزیره می‌گوید پیروزی در انتخابات تنها مرحله اول تشکیل دولت است. پس از آن، قدرت دو حزب برای تشکیل ائتلاف حرف اول را خواهد زد. برخی گمانه‌ها حتی این احتمال ضعیف را که ممکن است گانتس و نتانیاهو در تشکیل دولت با هم همکاری کنند، رد نکرده اند.

انتخابات اسرائیل ۲۰ فروردین ۹۸ برگزار می‌شود. پارلمان اسرائیل ۱۲۰ عضو دارد و برای تشکیل دولت، به ۶۱ کرسی نیاز است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هیچ یک از دو حزب رقیب نمی‌توانند این تعداد کرسی را کسب کنند. بر این اساس، رقابت دو حزب لیکود و آبی و سفید نزدیک است و هریک در حدود ۳۰ کرسی (کمی بالاتر یا پایین تر) را به دست خواهند آورد و برای تشکیل دولت باید با دیگر احزاب ائتلاف کنند.

 
 
نظرات بینندگان