arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

دولت ونزوئلا: برای مذاکره با مخالفان آماده ایم

دولت ونزوئلا بار دیگر تمایل خود را برای مذاکره با مخالفان به عنوان مکانیزمی در راستای حل و فصل اختلافات سیاسی در این کشور اعلام کرد. نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این رابطه گفت: مذاکره به عنوان راهی برای تعامل با مخالفان می‌تواند نتایج رضایت بخشی برای ونزوئلا به همراه داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ونزوئلا بار دیگر تمایل خود را برای مذاکره با مخالفان به عنوان مکانیزمی در راستای حل و فصل اختلافات سیاسی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسالاتینا، دولت کاراکاس روز گذشته تصریح کرد که با هدف احیای صلح و ثبات در ونزوئلا و همچنین جلوگیری از تداوم تجاوزات تروریستی علیه این کشور، حامی روند مذاکره است.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این رابطه گفت: مذاکره به عنوان راهی برای تعامل با مخالفان می‌تواند نتایج رضایت بخشی برای ونزوئلا به همراه داشته باشد.

مادورو پیشتر نیز حمایت خود را از مکانیزم‌های صلح آمیز برای توافق با مخالفان اعلام کرده بود.

رئیس جمهوری ونزوئلا در اظهارنظر جدیدش ضمن توصیف حملات سایبری اخیر به سیستم برق رسانی ونزوئلا به عنوان 'حمله‌ای تروریستی' عنوان کرد: بیایید در میز مذاکره حضور پیدا کنیم تا از حملات تروریستی بیشتر علیه ونزوئلا جلوگیری شود. کشور‌های دیگر آمریکای لاتین از جمله مکزیک، اروگوئه و بولیوی می‌توانند به تسهیل روند مذاکره در ونزوئلا کمک کنند.

مادورو خاطر نشان کرد: با مکانیزم مذاکره راست گرا‌هایی که در دام دیوانگی آمریکا نیفتاده اند، می‌توانند مطالبات خود را در یک فضای عاقلانه و مسئولانه مطرح کنند که این اقدام به نفع منافع ملی کشور است.

به گزارش ایرنا، ونزوئلا از روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان‌های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد

نظرات بینندگان