arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
رضا سوخته سرایی:

کتک زدن یک پهلوان یعنی مرگ ورزش پهلوانی/ درد است که ورزش زورخانه ای را به این روز انداختند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رضا سوخته سرایی از حرکت ورزشکار ایرانی در مسابقات جهانی زورخانه ای به شدت انتقاد کرد.
به گزارش خبرآنلاین ؛ ورزشکاران تیم ایران پس از اینکه در مسابقات جهانی زورخانه ای عملکردی ناموفق داشتند و پایین تر از تیم ملی آذربایجان در رده دوم ایستادند ، در حرکتی عجیب ، در سالن مسابقات دست به اعتراض زدند و صدای فحاشی بلند شد،در مسابقاتی که تمام افتخارش برای ما ایرانیان ، فرهنگ آیینی است که به نمایش می گذاریم. 
این اتفاق با حمله و برخورد فیزیکی ورزشکار ایرانی با پهلوان محمد خوش جان ، از قهرمانان و زورخانه داران قدیمی کشورمان به پایان رسید. خوش جان که سابقه مدیریت کلی تربیت بدنی تهران را در کارنامه ورزشی خود دارد و نامی شناخته شده است برای اهالی ورزش. در پی این اتفاق ، پهلوان رضا سوخته سرایی دارای بازوبند پهلوانی کشور در چند دوره متوالی ، در گفت و گویی با خبرآنلاین لب به اعتراض گشود و گفت:« این حادثه یعنی مرگ ورزش پهلوانی ایران. واقعا حتی اگر حق یک نفر را خورده باشند ، چطور ممکن است کسی که باید با وضو وارد گود شود ، به خودش اجازه بدهد فحاشی کند و بدتر از آن یک پهلوان پیشکسوت را مورد ضرب و شتم قرار دهد؟ واقعا چه به روز ورزش پهلوانی ما آمده که این اتفاقات رخ می دهد. وقتی کار را دست اهلش نمی دهند ، چرا نباید این اتفاقات بیفتد؟»
او ادامه می دهد:« محمد خوش جان ، از قدیمی های ورزش پهلوانی ماست. ورزش پهلوانی با مسابقات آزاد یا فرنگی فرق می کند . اینجا نمی شود برای یک امتیاز کسی هرچه می تواند را بر زبان بیاورد. باورم نمی شود کسی حرمت موی سفید خوش جان را نگه ندارد و به سمت او حمله کند. این رفتارشان است ، آن هم نتایج شان. درد است که بازوبند پهلوانی بر بازوی یک غیر ایرانی بسته شود. اینکه پهلوان ایرانی نتواند طوری ورزش کند که نفر اول باشد.این درد ورزش ماست که ورزش پهلوانی مان دست اهلش نیست و ورزش باستانی مان را به این روز انداخته اند.»
نظرات بینندگان