arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

دفترچه بیمه در شمال تهران بیشتر طرفدار دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: در سطح شهر تهران سرویس‌دهی خدمات درمانی در مناطق مختلف فرق می‌کند و امکانات درمانی در شمال شهر بیشتر است به همین علت ساکنان شمال تهران نسبت به جنوب آن بیشتر از دفترچه بیمه استفاده می‌کنند.

 ایرج خسرونیا اظهار داشت: عدالت در سلامت باید طوری باشد که همه بتوانند به طور یکنواخت از امکانات رفاه اجتماعی، سلامت و بهداشت استفاده کنند و اینکه فقط گروهی بیمه شوند و نتوانیم به همه مردم سرویس دهیم درست نیست.

فارس نوشت: بر اساس گزارش سازمان نظام پزشکی حتی در سطح شهر تهران هم سرویس‌دهی جا به جا فرق می‌کند به طوری که این آمار می گوید در شمال تهران نسبت به جنوب آن بیشتر از دفترچه بیمه استفاده می‌کنند. در شمال تهران کارت‌های طلایی و دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی زیاد است ولی در جنوب تهران بیشتر تأمین اجتماعی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها هم مانند جنوب تهران است به عنوان مثال بیماران شهرستانی برای درمان برخی بیماری‌های خود مجبورند به مراکز استان‌ها و تهران بیایند.

وی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون در کشور به طور یکنواخت انجام می‌شود و می‌توان گفت در این خصوص در اقصی‌ نقاط کشور به طور یکنواخت کار صورت گرفته است. اما در خصوص وضعیت عدالت در درمان و بیمه‌ها نتوانستیم موفقیت چندانی به دست آوریم.

خسرونیا گفت: باید طبق قانون از سرانه ملی مقداری اعتبار در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد که متأسفانه این میزان تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: میزان اعتباری که به وزارت بهداشت می‌رسد کامل نیست از طرفی سرانه بهداشت و درمان که مجلس تصویب می‌کند نیز کامل نیست و نسبت به کشورهای دیگر کم است.

خسرونیا یادآور شد: در خصوص مدیریت منابع موجود نیز باید گفت به غیر از وزیر افراد به دلایل مختلف تغییر می‌کنند و این تغییر مدیریت‌ها موجب می‌شود برنامه مدون سالانه به اجرا نرسد. لذا هر کس به سلیقه خود عمل می‌کند.
نظرات بینندگان