arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

وزیر راه: جاده خرم آباد - پلدختر قابل بازسازی نیست / باید جاده ای جدید احداث شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده خرم آباد - پلدختر بواسطه گذر از کنار رودخانه قابل بازسازی نیست و باید جاده ای جدید احداث شود. در حال حاضر یک گذرگاه موقت در این مسیر ایجاد خواهد شد تا در بلند مدت یک جاده جایگزین با حفر تونل احداث شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده خرم آباد - پلدختر بواسطه گذر از کنار رودخانه قابل بازسازی نیست و باید جاده ای جدید احداث شود.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی سه شنبه شب در پایان سفر به شهرکرد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر یک گذرگاه موقت در این مسیر ایجاد خواهد شد تا در بلند مدت یک جاده جایگزین با حفر تونل احداث شود.
وی همچنین گفت: سیلاب ها 12 هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی در 6 هزار و 800 نقطه از کشور را دچار آسیب کرده که میزان خسارت های این بخش 30 هزار میلیارد ریال است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت برای جبران این خسارت ها، اعتبارات لازم را درنظر خواهد گرفت و اولویت اصلی، بهسازی راه های روستایی است که مسدود شده بودند.
طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است و برآورد اولیه نشان می دهد بیش از 600 کیلومتر راههای لرستان خسارت دیده که جاده خرم آباد - پلدختر به طول حدود 120 کیلومتر به دلیل عبور از کنار رودخانه کشکان بیشترین حجم آسیب را داشته است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه جاری رودخانه شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

نظرات بینندگان