arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

امیر پوردستان: شرایط برای نیروهای نظامی آمریکا در منطقه سخت تر می شود

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با تاکید بر اینکه حضور موثر سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی، موجب شده تا به خار چشم آمریکا تبدیل شود، گفت: تروریست معرفی کردن سپاه توسط آمریکا شرایط را برای نیروهای این کشور در منطقه سخت تر خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه حضور موثر سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی، موجب شده تا به خار چشم آمریکا تبدیل شود، گفت: تروریست معرفی کردن سپاه توسط آمریکا شرایط را برای نیروهای این کشور در منطقه سخت تر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز چهارشنبه در آئین بزرگداشت بیستمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و بزرگداشت 110 شهید شاخص نیرو‌های مسلح در مجتمع امام خمینی(ره) قم، تاکید کرد: اقدام آمریکا در معرفی کردن سپاه به عنوان یک گروه تروریستی، تبلیغاتی و نمایشی است و بدون شک، این کار سران آمریکا را در دنیا رسوا و نورانیت سپاه را بیشتر می کند.
وی با تقدیر از اقدام انقلابی مجلس و شورای عالی امنیت ملی در تروریست اعلام کردن نیروهای آمریکا در منطقه گفت: نیروهای این کشور در منطقه پیش از این، از سایه خود نیز هراس داشتند و حالا معرفی کردن آنها به عنوان تروریست توسط ایران به طور قطع موجب فشار سنگین روحی و روانی بر نظامیان آمریکا خواهد شد.
پوردستان سپاه پاسداران را مولفه اثرگذار نظامی جمهوری اسلامی دانست و گفت: سپاه از جمله مولفه های مهم قدرت نظام اسلامی است و این اقدام سردمداران آمریکا نشان از ضعف آنها و ترس از پاسداران دریادل می باشد.
وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران تمام توطئه دشمنان را در منطقه ناکام گذاشته و این موجب دشمنی آمریکا با آنها شده است، گفت: سپاه پاسداران اولین نیرویی است که سینه خود را در مقابل توطئه ها، ترورها و ناامنی های ابتدای انقلاب سپر کردند و در دوران دفاع مقدس نیز در کنار سایر نیروها حماسه های ماندگاری خلق نمود.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ، داعش را عامل و ساخته دست آمریکا دانست و اظهار داشت: آمریکا با ایجاد داعش به دنبال درگیر کردن کشورهای منطقه و قطعه قطعه کردن کشورهای سوریه، عراق، لبنان، ایران بود و اگر ایران و سپاه پاسداران نبود، امروز عراق و سوریه در دست داعش قرار داشت.

** آمریکا توان آغاز جنگ جدید را ندارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را شوکی سیاسی و ژئوپلوتیک در جهان دانست و گفت: دفاع از مستضعفان، مردم سالاری دینی، زیر بار ظلم نرفتن، دفاع از محرومان، استقلال و آزادی از جمله ادبیات سیاسی و اصولی می باشد که انقلاب اسلامی بر مبنای آن شکل گرفته است و این اصول موجب شده تا ایران به الگویی در منطقه و جهان تبدیل شود.
پور دستان ادامه داد: تحریم اقتصادی، منزوی سازی، به راه انداختن موج ترور، ایجاد ناامنی در استان های مرزی و تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی از جمله توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی بود که ملت ایران در مقابل آنها همواره در میدان بود و با دفاع از انقلاب و پیروی از امام(ره) همه این توطئه ها را ناکام گذاشت.
وی افزود: پس از فروپاشی شوروی، آمریکا از ایجاد قدرت جدید اسلامی در منطقه احساس تهدید کرد و برای جلوگیری از شکل گیری این قدرت جدید، دشمنی خود را با ایران افزایش داد.
پوردستان با بیان اینکه آمریکا هم اکنون در یک پیچ تاریخی است گفت: امروز قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا در حال افول است و ابهت آن در منطقه و جهان شکست خورده است و توان انجام جنگ نظامی جدید ندارد چرا که می داند که اگر مراقب نباشد به سرنوشت شوروی گرفتار می شود.
وی افزود: پس از حوادث یازدهم سپتامبر، هدف آمریکا حمله به جمهوری اسلامی بود ولی چون دید ایران دارای رهبری هوشیار و نیروهای مسلح قوی است به سراغ افغانستان و عراق رفت و پس از آن با ایجاد چند فتنه درصدد زمینه سازی برای ورود به کشور بود که در تمام آنها شکست خورد.

** شهید صیاد شیرازی به معنی واقعی کلمه ولایتمدار بود
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دفاع از اعتقادات و باورها و جان فشانی در راه تعالی اسلام و ترجیح دادن دیگران بر خود، ثمره روح بزرگ در انسان است و شهدای ما دارای چنین روح بزرگی بودند که در صحنه های حساس وارد میدان شده و آرامش و استقلال را برای مردم به ارمغان آوردند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان خاطره ای از شهید چمران گفت: این شهید بزرگوار در حالی که در بهترین دانشگاه های دنیا در حال تدریس بود و از آسایش برخوردار بود، در دفاع از مظلومان لبنان و فلسطین سلاح در دست می گیرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وارد کشور شده و با تشکیل ستاد جنگ های نامنظم به مقابله با دشمن می شود.
پوردستان، مرور دست نوشته ها و وصیتنامه شهدا را الهام بخش دانست و افزود: شهید سپهبد صیاد شیرازی از جمله شهدایی است که دارای روحی بزرگ بود و شبانه روز در خدمت نظام اسلامی و تامین امنیت و استقلال کشور ایثارگرانه در میدان تلاش کرد.
وی با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور ادامه داد: شاهد هستیم که تمام نیروها از یگان های مختلف نظامی و نیروهای امداد در استان های سیل زده لرستان شبانه روز در خدمت مردم هستند و این چیزی است که امام زمان(عج) از سربازان خود انتظار دارد.
پوردستان با تاکید بر اینکه کسانی که می خواهند مفتخر به سربازی امام زمان(عج) باشند با تمام توان در میدان باشند افزود: پیروزی های دفاع مقدس ناشی از اخلاص و ایثارگری شهیدان بود و امروز نیز نیازمند چنین روحیه ای هستیم.
وی، اخلاص در عمل، ولایتمداری، اعتقاد به نماز اول وقت، نبوغ نظامی را مهمترین شاخصه های اخلاقی شهید صیاد شیرازی دانست و اظهار داشت: این شهید بزرگوار مخلصانه در میدان حضور داشت و تمام تلاش او خدمت به نظام و انقلاب و خرسندی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، ادامه داد: شهید صیاد شیرازی به معنی واقعی کلمه ولایتمدار و در تمام عرصه ها گوش به فرمان ولایت بود و در این زمینه در مقابل امر رهبر معظم انقلاب همواره سربازی مخلص بود.
پوردستان، گفت: آن شهید گرانقدر در سخت ترین شرایط هرگز نماز اول وقت را فراموش نمی کرد و با تمسک به نماز بسیاری از گره ها را در دوران دفاع مقدس و پس از آن باز کرد.
وی افزود: صیاد شیرازی از انجام کارهای بزرگ واهمه نداشت و با اعتقاد و توکل به خدا و نیز نبوغی که در زمینه امور نظامی داشت، در میدان های سخت دوران دفاع مقدس حضور داشت و به خوبی نقش آفرینی کرد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ، ایجاد قرارگاه مشترک سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس را حرکتی عظیم دانست و گفت: این حرکت ارزنده که توسط شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع پایه گذاری شد، پیروزی های بزرگی در دفاع مقدس رقم خورد.
شهید صیاد شیرازی در سال 1323 در روستای کبود گنبد شهرستان درگز از توابع خراسان رضوی متولد شد. وی که در دوران دفاع مقدس یکی از فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و در عملیات مرصاد ضربه سنگینی به منافقان کور دل وارد کرده بود، پس از 32 سال خدمت در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش روز 21 فروردین سال 1378 در تهران به دست عوامل گروهک منافقین به شهادت رسید.

نظرات بینندگان