arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸

درگیری مدیرعامل آمازون با عربستان سعودی وارد فاز اجرایی شد / پرونده تلفن همراه جف بیزوس روی میز مقامات ارشد دادستانی ایالات متحده

مدیرعامل آمازون؛ جف بیزوس به زودی با مقامات فدرال در مورد پرونده هک تلفن همراهش توسط مقامات عربستان سعودی دیدار و صحبت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل آمازون؛ جف بیزوس به زودی با مقامات فدرال در مورد پرونده هک تلفن همراهش توسط مقامات عربستان سعودی دیدار و صحبت خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تقریبا 2 ماه است که مدیرعامل آمازون درگیر پرونده ای است که نه تنها ریشه در جدایی او و همسرش مک کنزی پس از 2 دهه زندگی مشترک دارد بلکه با یک رسوایی جنسی نیز همراه شده است، بر همین اساس بیزوس به شدت پیگیر یافتن علل این موضوع یعنی چگونگی آغاز این پرونده است.

همه چیز از روزی شروع شد که محتوای تلفن همراه جف بیزوس هک شد و اطلاعات رابطه وی با لورن سانچز منتشر شد. این اطلاعات باعث رنجش شدید همسر بیزوس شد و همانطور که انتظار می رفت روند طلاق این زوج نیز به سرعت آغاز شد. از همان زمان بیزوس یک بازرس ویژه برای پیگیری این پرونده استخدام کرد و روند بررسی وضعیت متهمان احتمالی نیز شروع شد.

بین  متهمان احتمالی این رسوایی  نام هایی متعد مطرح شد و از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده تا برادر لورن سانچز درگیر شدند. اما به نظر می رسد نام  و متهم نهایی عربستان سعودی است. درواقع به نظر می رسد برخی نیروهای وابسته به عربستان سعودی سعی کرده اند با این روش، انتقام خود را از جف بیزوس که سرمایه گذار واشنگتن پست نیز محسوب می شود بگیرند.فراموش نکنیم که جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد دولت عربستان سعودی در واشنگتن پست قلم میزد.

اکنون با جدی تر شدن این ادعا قرار است دادستان ها ادعای مذکور را بررسی کرده و ببینند آیا واقعا تلفن همراه بیزوس توسط سعودی ها هک شده یا خیر. این موضوع می تواند تبدیل به جنجالی ترین پرونده حقوقی شود که توسط یک شهروند لیالات متحده علیه مقامات سعودی مطرح می شود.

مقامات دادستانی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کردند:

_دادستان ها می خواهند اتهاماتی را که توسط مشاور امنیتی بیزوس؛ گاوین د بکر انجام شده است، بررسی کنند . این ادعا حکایت از آن دارد که تلفن مدیر اجرایی آمازون توسط عربستان سعودی هک شده است.

_دادستان ها این موضوع را هم بررسی خواهند کرد که آیا این موضوع به عنوان نوعی تهدید امنیتی و ملی نیز در نظر گرفت می شود یا خیر

 

 

نظرات بینندگان