arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸

طرح جنجالی در مجلس تگزاس برای «اعدام» مرتکبان سقط جنین

نمایندگان مجلس ایالت تگزاس آمریکا در حال بررسی طرحی هستند که به موجب آن زنانی که سقط جنین می‌کنند، می‌توانند به اتهام قتل با مجازات اعدام مواجه شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح جنجالی در مجلس تگزاس برای «اعدام» مرتکبان سقط جنیننمایندگان مجلس ایالت تگزاس آمریکا در حال بررسی طرحی هستند که به موجب آن زنانی که سقط جنین می‌کنند، می‌توانند به اتهام قتل با مجازات اعدام مواجه شوند.

این طرح را گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس و در راس آن‌ها تونی تیندرهولت، تحت عنوان «لغو سقط جنین در تگزاس» و با هدف «حفاظت از حقوق کودک متولد‌ نشده» ارائه داده‌اند.

این قانون سقط جنین را در هر شرایطی، ولو در صورت موارد مرتبط با تجاوز، قاچاق انسان و رابطه جنسی با محارم، ممنوع و زن مرتکب سقط جنین و پزشکان مرتبط با این عمل را مجرم قلمداد می‌کند.

در کمیسیون شنود از شاهدان که دراینباره در مجلس تشکیل شده است، حدود ۵۰۰ تن دلایل موافقت و مخالفت خود را با طرح بیان کرده‌اند.

تونی تیندرهولت، نویسنده اصلی طرح، در سال ۲۰۱۷ طرح مشابهی را تهیه کرده بود اما در به تصویب رساندن آن در کمیسیون مجلس ناکام ماند.

دموکرات‌ها در مجلس تگزاس با این قانون مخالفت کرده‌اند و آن‌ را «مزوّرانه» خوانده‌اند.

جف لیچ، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیسیون حقوق شهروندی مجلس، نیز گفته است اجازه نخواهد داد هرگونه قانونی که بخواهد زنان را با مجازات‌های مجرمانه و یا شهروندی هدف بگیرد از تصویب این کمیسیون بگذرد.

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان