arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

کاوشگر اسرائیلی «برشیت» هنگام فرود بر روی کره ماه، متلاشی شد

نخستین کاوشگر اسرائيل در آخرین دقیقه پیش از نشستن بر سطح کره ماه به دلیل نقص فنی از ناحیه موتور در انجام ماموریت خود ناکام ماند و متلاشی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین کاوشگر اسرائيل در آخرین دقیقه پیش از نشستن بر سطح کره ماه به دلیل نقص فنی از ناحیه موتور در انجام ماموریت خود ناکام ماند و متلاشی شد.

مرکز کنترل پروژه پرتاب این کاوشگر پنجشنبه شب با اعلام این مطلب یادآور شد که این ماموریت در آخرین لحظات با شکست مواجه شده و کاوشگر نتوانسته است آنطور که پیش بینی می شد بر سطح کره ماه فرود آید.

کاوشگر «برشیت» که ساخت آن هفت سال زمان و حدود ۹۵ میلیون دلار هزینه به همراه داشت روز پنج‌شنبه ۲۱ فوریه برای ماموریتی دو ماه توسط موشک فالکون از کیپ کاناورال در فلوریدای آمریکا به سوی کره ماه پرتاب شده بود.

این کاوشگر سبک‌وزن پیش از نزدیک شدن به کره ماه و فرود به نقطه تعیین شده در سطح این کره سه بار در مدار زمین به دور کره خاکی و دو بار به دور ماه چرخیده بود.

بر اساس این گزارش عکسبرداری، سنجش میدان مغناطیسی و فهم شکل‌گیری کره ماه از جمله ماموریت های تعریف شده برای این کاوشگر عنوان شده بود.

در گزارش های منتشر شده پیش از پرتاب این کاوشگر همچنین عنوان شده بود که برشیت حامل کپسول زمانِ مملوِ از فایل‌های دیجیتالی برای نسل‌های آتی است؛ فایل هایی که حاوی نقاشی‌های کودکان، آهنگ‌های اسرائیلی و خاطرات بازماندگان هلوکاست است.

نظرات بینندگان