arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

آغاز طرح مقابله با عرضه حیوانات غیرمجاز در اطراف بازار پرندگان خلیج فارس

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از آغاز طرح مقابله با خرید و فروش حیوانات غیرمجاز در اطراف بازار پرندگان خلیج فارس با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از آغاز طرح مقابله با خرید و فروش حیوانات غیرمجاز در اطراف بازار پرندگان خلیج فارس با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

حمیدرضا تحصیلی در جریان طرح ساماندهی اطراف بازار پرندگان خلیج فارس و مقابله با فروش حیوانات غیرمجاز در این محدوده در محل این بازار گفت: بازار پرندگان زینتی خلیج فارس با هدف ساماندهی فروش پرندگان زینتی در سال‌های قبل احداث شد و پرنده‌فروشان از سطح شهر جمع‌آوری شدند و به این مرکز انتقال پیدا کردند اما در ضلع غربی این بازار و در حوزه اسلامشهر شبه بازاری به‌صورت غیرمجاز تشکیل شده بود که در آن انواع حیوانات غیرمجاز و سگ خرید و فروش می‌شد.

وی ادامه داد: ضلع غربی بازار در محدوده اسلامشهر است و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نظارتی بر آن نداشته است لذا این بازار به‌صورت غیرمجاز شکل گرفته است و علاوه بر تخلف فروش حیوانات غیرمجاز موجب ایجاد ترافیک در محور آزادگان می‌شود. لذا با هماهنگی نیروی انتظامی و فرمانداری اسلامشهر و همچنین نیروی انتظامی تهران بزرگ، طرح ساماندهی این محدوده در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه اظهار کرد: به‌طور قطع این طرح در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت و تا زمانی که همه متوجه شوند که این محدوده محلی برای عرضه حیوانات غیرمجاز نیست، با حضور پلیس و عوامل شرکت‌ ساماندهی صنایع و مشاغل، طرح را اجرا خواهیم کرد.

تحصیلی در پاسخ به این سوال که چه حیواناتی در این محدوده خرید و فروش می‌شوند، گفت: متاسفانه حیوانات شکاری سگ، مار، عقاب و تمساح و ... به صورت غیرقانونی در این محدوده خرید و فروش می‌شودند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: نزدیک به ۱۰ اکیپ ساماندهی زنده‌گیری سگ‌ها با تجهیزات به همراه دامپزشک تا زمان اتمام این طرح در محل مستقر می‌شوند و با همراهی پلیس راهور و نیروی انتظامی اسلامشهر همچنین اجراییات منطقه ۱۸ از این پس از عرضه هرگونه پرنده و حیوانات غیرقانونی جلوگیری خواهد شد.

وی خطاب به شهروندان اظهار کرد: در صورت مشاهده عرضه حیوانات غیرمجاز شهروندان می‌توانند مراتب را به سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری تهران و شماره ۱۱۰ پلیس اعلام کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان