arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

ماجرای وابستگی 58 میلیون دلاری اوبر به گوگل چیست؟

شرکت اوبر در کسب و کار خود به شدت به نقشه های گوگل وابسته است و طی سه سال اخیر بیش از  58 میلیون دلار به این شرکت پرداخت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت اوبر در کسب و کار خود به شدت به نقشه های گوگل وابسته است و طی سه سال اخیر بیش از  58 میلیون دلار به این شرکت پرداخت کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اوبر به طور عمومی اعلام کرد که پرونده هایش نشان می دهد  در سالهای 2016 تا 2018،مبلغ 58 میلیون دلار درنقشه های گوگل هزینه کرده است.

در این گزارش اعلام شده که نقشه های گوگل عضوی حیاتی برای کسب و کار اوبر محسوب می شوند. بر این اساس اگر گوگل و اوبر توافق خود را متوقف کنند، این امر می تواند به کسب و کار اوبر آسیب برساند، زیرا امکان دارد اوبر نتواند چنین خدمات نقشه برداری با قیمت مناسب پیدا کند.

این پرونده نشان می دهد که اوبر از سال 2015 بر اساس نقشه گوگل با استفاده از گوگل برای استفاده از نقشه گوگل برای کار، نسخه کسب و کار از ابزار نقشه برداری، از اکتبر 2015 کار می کند زیرا این نقشه جامع ترین نقشه در سراسر جهان برای کار اوبر محسوب می شود.

با این حال، اوبر در بخشی از بیانیه خود اشاره کرده که؛ اگر نقشه های گوگل به طور ناگهانی غیر قابل اعتماد شوند یا حمایت کافی از کاربران را ارائه ندهد یا قیمت ها افزایش  یابد، ممکن است مجبور به کنار گذاشتن نقشه های گوگل و یافتن راه حل دیگری باشد. اوبر هشدار داد که چنین جایگزینی می تواند گران و سطح پایین تر باشد یا حتی در دسترس نباشد.

از دیگر اطلاعاتی که اخیرا از این شرکت منتشر شده می توان به این موضوع اشاره کرد که اوبر به مدیر عامل خود؛ دارا خسروشاهی مبلغ 45 میلیون دلار طی سال گذشته پرداخت کرده است. از سوی دیگر اوبر به شدت در تلذشا است تا سهام اولیه خود را وارد بازار بورس و اوراق بهادار کند.

 

نظرات بینندگان