arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

خباز: تورم بیش از ۲۰ درصد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اعلام اینکه تورم در حال حاضر در کشور بیش از ۲۰ درصد است، تاکید کرد که آمار بانک مرکزی در نرخ تورم ملاک تصمیم‌گیران کشور نیست.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از خانه ملت، محمدرضا خباز با بیان اینکه در گذشته حالت ناهماهنگی در ارائه آمار به خصوص آمار تورم در کشور وجود داشت، اظهار کرد: هر کسی خود را مسئول این کار می‌دانست و قانون‌گذار نیز مشخص نکرده بود که ملاک در تصمیم‌گیری‌ها نظر چه سازمانی اصل است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به ارائه آمار ۱۹.۸ درصدی تورم از سوی بانک مرکزی، افزود: ما نمی‌توانیم بانک مرکزی را از ارائه آمار منع کنیم؛ اما گفته بانک مرکزی برای تصمیم‌گیران کشور ملاک نیست، ملاک مرکز آمار است از سوی دیگر تورم بیش از آن چیزی است که بانک مرکزی اعلام کرده است.

وی ادامه داد: مجلس در قانون پنجساله پنجم مشخص کرد که مسئول ارائه آمار مرکز آمار است، با این تفاوت که دیگران را نمی‌توان از ارائه آمار منع کرد؛ زیرا آنها نیز حق اظهار نظر دارند و نباید به بانک مرکزی بگوییم که چرا آمار تورم را اعلام کرده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، با تاکید بر اینکه سازمانی که مسئولیت ارائه آمار تورم را بر عهده دارد مرکز آمار است، گفت: دستگاه‌هایی هم که می‌خواهند در تصمیم‌گیری‌ها آمار تورم را ملاک قرار دهند، مرکز آمار را در نظر بگیرند؛ اما نباید مانع دیگران در ارائه آمار شد چون باعث تضارب افکار می‌شود.

بانک مرکزی روز گذشته ( یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ ) اعلام کرد، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آبان ۱۳۹۰ در مقایسه با دوازده ماه منتهی به آبان ۱۳۸۹، معادل ۱۹.۸ درصد است .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mj
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
0
1
چقدر كم!!!!!!
خدا به داد نسلهاي بعديمون برسه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
0
3
تورم بیش از بیست درصد و افزایش حقوق پیش بینی شده در بودجه سال آینده هشت درصد ؟؟؟؟؟؟؟
بدون شرح !
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
0
2
نه بابا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
1
تو محله ما که صفر درصد است. اونقدر پولامون رو دستمون باد کرده نمیدونیم چه جوری خرجش کنیم.
نظرات بینندگان