arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

رویترز:ایرانی ها واکنش خشمگینانه ای به اقدام ترامپ علیه سپاه نشان دادند

خبرگزاری رویترز در گزارشی، راهپیمایی سراسری و گسترده امروز جمعه مردم ایران در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بازتاب داد.خبرگزاری رویترز در گزارشی، راهپیمایی سراسری و گسترده امروز جمعه مردم ایران در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بازتاب داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز:ایرانی ها واکنش خشمگینانه ای به اقدام ترامپ علیه سپاه نشان دادندخبرگزاری رویترز نوشت: هزاران ایرانی امروز در بسیاری از شهرهای ایران در واکنش به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمره گروه های تروریستی، واکنش خشمگینانه ای نشان دادند.
هزاران ایرانی با دست نوشته ها و پارچه نوشته هایی با مضمون 'من هم یک سپاهی هستم' و 'مرگ بر آمریکا' ، این اقدام واشنگتن را محکوم کردند.
تلویزیون دولتی ایران تصاویر مردمی را نشان داد که پس از برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران به سوی میدان انقلاب تظاهرات کردند و فریاد می زدند 'آمریکا در چه فکریه، ایران پر از سپاهیه'. مقامات ایرانی تصمیم روز دوشنبه رئیس جمهوری آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی را محکوم کرده اند، اقدامی که احتمالا سبب افزایش تنش ها در خاورمیانه خواهد شد.
درهمین ارتباط، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران که لباس سپاه بر تن کرده بود، آمریکا را 'مادر تروریسم' در جهان معرفی کرد.
ازسویی دیگر، روزنامه فرانسوی لیبراسیون نیز امروز (جمعه) در گزارشی تاکید کرد: اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار گروه هایی نظیر القاعده و حزب الله لبنان در فهرست سیاه آمریکا، حس ملی گرایی ایرانی ها را از جمله در بین میانه رو ترین آنها بیدار کرد.
در این گزارش آمده است: این روزها ندای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه ایران موج می زند. علاوه بر نمایندگان مجلس ایران، برخی مجریان تلویزیونی و حتی امامان جمعه در شهرهای مختلف ایران، امروز با لباس سپاه در برابر دوربین ها حاضر شدند. حتی کسانی که عموما از محافظه کاران انتقاد می کنند به نشان حمایت لباس پاسداران را به تن کرده بودند.
تمام سیاسیون ایران با هم متحد شده اند. آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران در واکنش به این اقدام گفت: «آمریکایی‌ها به تصور خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آنها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا درحال حرکت به سمت حضیض هستند».
در واقع باید گفت که این تصمیم مرحله جدید از جنگ صلیبی انفرادی ترامپ است که در ماه مه سال 2018 با نقض توافق هسته ای ایران ، تحریم های یکجانبه ای علیه ایران برقرار کرد. 
در این گزارش امده است: روابط مملو از تنش بین تهران و واشنگتن ماه مه گذشته و بعد از خروج یکجانبه دونالد ترامپ از توافق هسته ای سال 2015 (برجام) به اوج خود رسیده است.
فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارها اعلام کردند که پایگاه های آمریکا در خاورمیانه و ناوهای هواپیمابر آمریکایی در منطقه خلیج فارس در تیررس موشک های ایرانی قرار دارند.
تهران همچنین تهدید کرده است اگر آمریکا در روند صادرات نفت ایران اخلال ایجاد کند، در روند انتقال نفت از طریق تنگه هرمز اختلال ایجاد خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.
در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به‌عنوان گروه‌های تروریستی شناسایی کرد. 
این اقدام نابخردانه دولت آمریکا با واکنش‌ها و انتقادهای زیادی درمیان چهره های سیاسی آمریکا نیز رو به رو شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان