arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

کرمی راد: درخواست اوباما بیشتر شبیه یک طنز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درخواست اوباما برای بازگرداندن‌ هواپیمای بدون سرنشین به آمریکا را نوعی اعتراف به جاسوسی آنها در ایران خواند و گفت: این درخواست اوباما بیشتر شبیه یک فکاهی و طنز است، براین اساس دستگاه‌های سیاست خارجی و مراجع ذی‌ربط باید شکایت علیه آمریکا را دنبال کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، محمد کرمی‌راد با اشاره به درخواست اوباما از ایران برای بازگرداندن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا،به ایسنا  گفت:‌ورود این هواپیما به آسمان جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قوانین بین‌المللی حرکت مجرمانه‌ای است؛ پس از اعتراف آمریکا بر پرواز هواپیمای جاسوسی‌شان در سرزمین ایران و کنترل این هواپیما توسط نیروهای مسلح این درخواست اوباما برای بازگرداندن پهباد نوعی اعتراف به شمار می‌آید.

به گفته‌ی وی؛ در شرایط فعلی دستگاه سیاست خارجی و مراجع ذی‌ربط باید موضوع شکایت علیه آمریکا را به صورت جدی دنبال کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اقدامات آمریکا در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی علیه ایران گفت: آمریکا درگذشته به خصوص در دوران پنج سال دفاع مقدس اطلاعات ماهواره‌ای و جاسوسی را در اختیار صدام ملعون می‌گذاشت که صدام نیز با این اطلاعات به موشک باران و بمب باران شیمیایی می‌پرداخت.

وی افزود: قطعا آمریکا شریک جرم صدام است که با توجه به این‌گونه اقدامات درخواست اخیر آمریکا بیشتر شبیه یک فکاهی و طنز است.

کرمی‌راد، با بیان اینکه آمریکا با تحریم‌ها و لابی صهیونیست در بعد رسانه‌ای، تبلیغاتی و اقتصادی نوعی اعلان جنگ علیه ایران کرده است، گفت: فشارهای آمریکا به ایران در بعد دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی نیز به نوعی نشان دهنده‌ی خصومت و کینه‌ورزی آمریکا علیه ایران است، به طوری که آقای البرادعی در مورد فشار آمریکا و لابی صهیونیستی اسرائیلی برای تهیه گزارش علیه ایران اعتراف کرد.

وی افزود: با وجود چنین پیشینه‌ای از رفتارهای آمریکا با چه حساب و دلیلی باید این هواپیمای بدون سرنشین را که به اعتقاد بنده یک غنیمت جنگی است بازگرداند، البته قطعا نیروهای مسلح براساس سیاست کلان جمهوری اسلامی این هواپیما را باز پس نخواهند داد.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس در ادامه تاکید کرد: قطعا بعد از رمزگشایی اطلاعات مربوط به این هواپیمای بدون سرنشین باید آن را در سطح جهانی افشا کرد و مهمتر از آن اندیشمندان این فن، اطلاعات خودشان را در این زمینه تکمیل‌تر کنند.

کرمی‌راد با اشاره به حضور هواپیمای بدون سرنشین کشورمان در بالای سر ناو جنگی هواپیمای آمریکا در چند ماه گذشته گفت: این موضوع در شبکه‌ها و رسانه ملی پخش شد و بازتاب گسترده‌ رسانه‌ای داشت و در همان دوران آمریکا واکنش منفعلانه‌ای از خود نشان داد.

وی افزود:از این رو در شرایط فعلی که نیروهای مسلح توانستند با اقتدار این هواپیمای فوق مدرن با داشتن توانایی قدرت فیلمبرداری قوی را هدایت کنند، مطمئنا بازگرداندن این هواپیما به دشمن خونی‌مان با هیچ عقل سلیمی سازگارنیست.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان درخواست اوباما را یادآور این ضرب المثل که "شتر در خواب بیند پنه‌دانه ،گهی لپ لپ خورد گه دانه‌دانه" دانست و گفت: به نظر می‌رسد که باید درخواست اوباما را تنها با فکاهی پاسخ داد و اینطور گفت که شما هم باید براساس قراردادهای نظامی تجهیزات نظامی همچون تانک، نفربر، هواپیماهای اف ۱۴، اف ۱۶ و اف ۱۸ را به ما به عنوان حق مسلم ما بازگردانید.
نظرات بینندگان