arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

دو رقیب جدی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی هستند؟

دو ميلياردر پرنفوذ روس اعلام کردند در انتخابات رياست جمهوري آتي کشورشان با ولاديمير پوتين به رقابت خواهند پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو ميلياردر پرنفوذ روس اعلام کردند در انتخابات رياست جمهوري آتي کشورشان با ولاديمير پوتين به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از ایسنا، الكسي كودرين، از ميلياردهاي روسيه است كه در ماه سپتامبر از سمت خود به عنوان وزير دارايي اين كشور كنار گذاشته شد. وي اعلام كرد كه قصد دارد يك حزب ليبرال تشكيل دهد و در انتخابات رياست جمهوري مارس 2012 روسيه شركت كند.

ميخاييل پروخورف، از ديگر ميلياردرهاي روسيه نيز گفت که شرکت در انتخابات رياست جمهوري روسيه، جدي‌ترين تصميم زندگي‌اش بوده است.

روز شنبه معترضان روسي که مي‌گويند در انتخابات پارلماني تقلب شده، به خيابان‌ها آمدند و تظاهراتي را برگزار کردند که از زمان فروپاشي شوروي بي‌سابقه بوده است.

حزب حاکم "روسيه متحد" به رهبري ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه، در انتخاباتي که پيشتر در ماه جاري برگزار شد، توانست اکثر کرسي‌هاي پارلمان را در اختيار بگيرد.

پروخورف در يک کنفرانس خبري گفت: من جدي ترين تصميم زندگيم را گرفتم. مي‌خواهم براي تصدي پست رياست جمهوري رقابت کنم.

وي در عين حال تاکيد کرد که نمي‌خواهد تبليغات انتخاباتي خود را بر پايه انتقاد از پوتين آغاز كند.

اين ميليارد روس در ادامه افزود: انتقاد نبايد بيش از 10 درصد (تبليغات) را تشکيل بدهد. دوست دارم روي برنامه‌هاي خودم تمرکز کنم.

ميخاييل پروخورف، صاحب تيم بسکتبال "نيوجرسي نتس"، از تيمهاي بسکتبال حرفه‌اي آمريکا(NBA) و از صاحبان صنايع در عرصه فلزات گران قيمت است.

او پيشتر در سال جاريt به عنوان عضو حزب "کار حق" در انتخابات پارلماني روسيه وارد رقابت با حزب "روسيه متحد" شد. اما ميخاييل پروخورف مدتي بعد به دنبال بروز يک جنگ قدرت درون حزبي که او کرملين را مسئول آن مي‌دانست، از حزبش کناره گيري کرد.

پروخورف اخيرا در وبلاگي نوشته بود، او هيچ گزينه ديگري را به جز پوتين براي تصدي رياست جمهوري نمي‌شناسد.

او در ادامه مي‌افزايد که "آنها (مردم روسيه) چه دوست داشته باشند، چه دوست نداشته باشند، پوتين فعلا تنها شخصيتي است که مي‌تواند اين دستگاه حکومتي نابسامان را اداره کند".

ميخاييل پروخورف بر اساس ارزيابي مجله "فوربز" با 18 ميليارد دلار سرمايه، سومين مرد ثروتمند روسيه به شمار مي‌رود.

در همين حال يک سخنگوي ولاديمير پوتين گفته است که ابطال نتايج انتخابات پارلماني اخير اين کشور مردود است.

ديميتري مدودف، رييس جمهور روسيه دستور داده است تا هرگونه شکايت در مورد بروز تقلب مورد بررسي قرار بگيرد اما ديميتري پسکوف، سخنگوي پوتين به خبرگزاري فرانسه گفت که تعداد تخلفاتي که ادعا مي‌شود صورت گرفته، کمتر از آن است که بتواند تاثيري بر پيروزي حزب "روسيه متحد" داشته باشد.
نظرات بینندگان