arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

رییس پیشین اطلاعات ونزوئلا در مادرید بازداشت شد

رییس پیشین اطلاعات ونزوئلا توسط پلیس اسپانیا در مادرید بر اساس حکم دادگاه آمریکا بازداشت شد. دادستان نیویورک اعلام کرد که رییس پیشین اطلاعات ونزوئلا در دوران تصدی‌اش هماهنگی‌هایی را برای قاچاق نزدیک به ۵۶۰۰ کیلوگرم کوکائین از ونزوئلا به مکزیک در سال ۲۰۰۶ انجام داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پیشین اطلاعات ونزوئلا توسط پلیس اسپانیا در مادرید بر اساس حکم دادگاه آمریکا بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازداشت ژنرال "هوگو کارواخال" بازنشسته که بیش از یک دهه مشاور هوگو چاوز، رهبر پیشین ونزوئلا بود، توسط مقامات مجری قانون آمریکا تحسین شد. این در حالی است که کارواخال حمایت خود را از اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرده و به نظر می‌رسد این اقدام آمریکا تاثیر منفی برای اپوزیسیون داشته باشد.

دادستان نیویورک اعلام کرد که رییس پیشین اطلاعات ونزوئلا در دوران تصدی‌اش هماهنگی‌هایی را برای قاچاق نزدیک به ۵۶۰۰ کیلوگرم کوکائین از ونزوئلا به مکزیک در سال ۲۰۰۶ انجام داده بود.

یک سخنگوی دادگاه ملی اسپانیا که با پرونده‌های استرداد سر و کار دارد، اعلام کرد: این فرد امروز (شنبه) در مقابل دادگاه در مادرید حاضر خواهد شد.

همچنین حکم‌های دیگری علیه این فرد صادر شده است.

در همین راستا مقامات آمریکایی کارواخال را به عنوان عضوی از مقامات عالی رتبه نظامی ونزوئلا اعلام کردند که مأمن‌هایی برای قاچاقچیان مواد مخدر فراهم می‌کردند.

همچنین کارواخال متهم به فراهم کردن سلاح در سال‌های گذشته برای شورشیان چریکی "فارک" در کلمبیا بود و همچنین از فعالیت‌های این گروه تامین مالی می‌کرد.

کارواخال در سال ۲۰۱۷ ارتباط خود را با دولت مادورو قطع کرد و در اواسط ماه فوریه حمایت خود را از رهبر اپوزیسیون اعلام کرد. این اقدام اپوزیسیون را امیدوار کرد که دیگر چهره‌های نظامی ونزوئلا حمایت خود را از نیکولاس مادورو قطع کنند، اما بسیاری از آن‌ها همچنان وفادار به دولت هستند.

نظرات بینندگان