arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

خسارت سیل به 6000 هکتار از باغ‌ها و مزارع سمنان

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از خسارت به 6 هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع کشاورزی استاندر جریان بارش‌های فروردین‌ماه خبر داد و گفت: البته خسارت وارد شده به این اراضی به صورت 100درصدی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از خسارت به 6 هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع کشاورزی استاندر جریان بارش‌های فروردین‌ماه خبر داد و گفت: البته خسارت وارد شده به این اراضی به صورت 100درصدی نیست.

سیدحسن میرعماد با اعلام این خبر اظهار کرد: سیل و بارش‌های اخیر در مجموع بیش از 52 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی در استان سمنان وارد کردند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در میامی بیشترین خسارت را داشته خاطرنشان کرد: عمده خسارت‌های بخش کشاورزی و دامداری در چهار شهرستان میامی، شاهرود، دامغان و مهدیشهر بوده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان  در خصوص خسارت‌های احتمالی به بخش دامداری و دامپروری در این استان اظهار کرد: جدا از خسارت‌های وارد شده به برخی زیرساخت‌های دامداری‌ها در جریان سیل‌های اخیر بین 100 تا 140 دام نیز تلف شدند.

وی با اشاره به برخی اقدامات برای کمک به دامداران و کشاورزان از توزیع یک نوبت جو در بین دامداران و عشایر خسارت‌دیده این استان خبر داد و تصریح کرد: جهادکشاورزی استان همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به بهره‌برداران خسارت‌دیده کمک شود.

میرعماد در خصوص برنامه‌های این سازمان برای جبران خسارات وارد شده به بخش‌های کشاورزی و دامداری گفت: برآورد خسارات توسط کارشناسان سازمان و مسوولان ذی‌ربط انجام و گزارش آن به وزارتخانه ارسال شده است.

وی از انجام ارزیابی مزارع و باغ‌های بیمه‌شده نیز خبر داد و افزود: آن دسته از مزارع و باغاتی که بیمه بودند ارزیابی آنها انجام و فرآیند پرداخت خسارت‌ها به آنها اخیرا آغاز شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان بر ضرورت توجه بیشتر به بیمه مزارع، باغ‌ها و دامداری‌ها تاکید و اضافه‌کرد: باید کمک کنیم که فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در کشور ما که مستعد برخی بلایای طبیعی است، بیشتر از گذشته فراگیر شود تا در چنین مواقعی ، زیان‌های بهره‌برداران جبران شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان