arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

 اطلاعات شخصی هزاران افسر پلیس و مأموران فدرال آمریکا هک شد / هدف هکرها کسب تجربه و ثروت است!

گروهی از هکرها اقدام به سرقت و افشای اطلاعات شخصی هزاران افسر پلیس آمریکا و ماموران فدرال کرده اند. این اقدام با هک یک سرور و چندین وبسایت وابسته به اف بی آی انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

گروهی از هکرها اقدام به سرقت و افشای اطلاعات شخصی هزاران افسر پلیس آمریکا و ماموران فدرال کرده اند. این اقدام با هک یک سرور و چندین وبسایت وابسته به اف بی آی انجام شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این گروه هکری پس از هک اطلاعات از جمله ده ها فایل حاوی اطلاعات شخصی هزاران نفر از افسران فدرال و مأموران اجرای قانون اقدام به انتشار این اطلاعات کرده اند.

بر اساس خبرها، هکرها سه سایت مرتبط با انجمن آکادمی ملی اف بی آی را هک کرده اند. این سه سایت حاوی اطلاعاتی از سراسر آمریکا است و هدف آنها ترویج رهبری فدرال و اجرای قانون و آموزش در آکادمی آموزشی اف بی آی است. به نظر می رسد هکرها پس از دانلود داده ها، این اطلاعات را برای دانلود در وب سایت خود قرار داده اند.

این اطلاعات صفحات گسترده و پرشماری حاوی حدود 4000 کد اطلاعاتی منحصر به فرد را در خود جای داده اند.از جمله نام اعضا، ترکیبی از آدرس های ایمیل شخصی و دولتی، عنوان های شغلی، شماره تلفن و آدرس های پستی افراد. وب سایت تک کرانچ موفق شده با یکی از اعضای این تیم هکری صحبت کند و این هکر در بخشی از صحبت های خود اشاره کرده که بیش از 1 هزار وب سایت وابسته را نیز برای دسترسی به اطلاعات مذکور هک کرده اند. وی گفت:"اکنون ما تمام داده ها را ساختار می دهیم و به زودی آنها را خواهیم فروخت. افزون بر اطلاعات افشا شده، بیش از یک میلیون اطلاعات در مورد کارمندان در چندین سازمان فدرال ایالات متحده و سازمان های خدمات عمومی وجود دارد."

به طور کلی این موضوعی غیر معمول نیست که داده ها به سرقت رفته و فروخته شوند. این اتفاق اغلب در انجمن های هکری و بازارهای سیاه وب اتفاق می افتد. اما هکرها گفته اند که بخش بزرگی از داده ها را به صورت رایگان ارائه می دهند تا نشان دهند کارشان با هدف انجام یک تفریح جالب بوده است.

این حمله هکری نشان می دهد بسیاری از وب سایت های مهم ایالات متحده به روز نیستند و پلاگین های قدیمی دارند.حتی برخی شواهد که از سوی یکی از هکرهای این گروه منتشر شده نشان می دهد  زیرساخت های حمایت شده از سوی فاکسکان نیز امنیت ندارند. هکری که با او مصاحبه شده است، اعلام کرده که هدف نهایی آنها کسب تجربه و ثروت است.

 

 

 

نظرات بینندگان