arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

چادرنشین های اهواز به اردوگاه موقت سیل زدگان می روند

بخشدار مرکزی اهواز با اشاره به لزوم انتقال سیل زدگان از اردوگاه های اسکان اضطراری، گفت: اسکان 150 خانوار از اهالی روستاهای سیل زده منطقه بامدژ در مدارس شهر الهایی در دست برنامه ریزی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بخشدار مرکزی اهواز با اشاره به لزوم انتقال سیل زدگان از اردوگاه های اسکان اضطراری، گفت: اسکان 150 خانوار از اهالی روستاهای سیل زده منطقه بامدژ در مدارس شهر الهایی در دست برنامه ریزی است.

علی بلمچی شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: مدت اسکان اضطراری 72 ساعت است و بعد از آن سیل زدگان باید به اردوگاه های اسکان موقت منتقل شوند، از سوی دیگر گرم شدن هوا انتقال مردم از چادرها را ضروری کرده است.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شده است که اهالی روستاهای سیل زده منطقه بامدژ از چادرهایی که هم اکنون در آن ساکن هستند به مکان مسقف جا به جا شوند.

بلمچی اضافه کرد: در حال حاضر چهار مدرسه و یک حوزه بسیج در شهر الهایی محل های اسکان هستند و تعدادی چادر نیز در حیاط مدارس نصب شده است که برای انتقال ساکنان چادرها قرار است چهار تا پنج مدرسه دیگر در شهر الهایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود سیلاب در روستاهای بامدژ از هفته آینده شروع به فروکش کند، اما به دلیل عدم پایداری شرایط و احتمال افزایش دوباره جریان رودخانه دز، مردم فعلا نمی توانند به خانه های خود بازگردند و به همین دلیل به اردوگاه های موقت می روند.

بلمچی با بیان اینکه 13 روستای منطقه بامدژ در حاشیه رودخانه دز به زیر آب رفته است گفت: 20 روستای دیگر در دهستان های لامی و الهایی به زیر آب رفته و هشت روستا نیز در محاصره سیلاب هستند.

وی با اشاره به روستاهای حلاف و بروایه که در حال حاضر در محاصره سیل هستند افزود: اهالی این روستاها روی تپه ها و در جنگل های اطراف روستاها سکونت دارند که پیش بینی می شود با پایین آمدن سطح آب از اواسط هفته بتوانند به منازل خود بازگردند.

بر اساس این گزارش، بخش مرکزی اهواز در میان سه رودخانه کارون، دز و کرخه محصور است که هر سه حوضه های سیلابی و بحرانی خوزستان هستند. در روزهای اخیر که خروجی سدهای دز و کرخه چند برابر شده بود، روستاهای اطراف را با سیلاب روبه رو کرد. و دهستان الهایی در حاشیه کرخه و دهستان لامی در حاشیه کارون قرار دارند.

 

13روستای منطقه بامدژ در بخش مرکزی اهواز که در حاشیه رودخانه دز قرار دارند، که از 10 فروردین آب به خانه های روستاهای این بخش نفوذ کرد و اولین روستاها را به زیر آب برد.

در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده و تا کنون 105 روستا را سیلاب گرفته است. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
از بامداد یکشنبه سیلاب کرخه و دز به اهواز رسید و مناطقی در غرب و شمال غرب را فراگرفت.

در روزهای اخیر سیلاب جاده اهواز اندیمشک را مسدود کرد و وارد محله عین 2 شد. چهارشنبه گذشته استاندار خوزستان دستور تخلیه محله های عین2، گلدشت، کوی سیاحی، کوی سلیم آباد و کوی سادات را صادر کرد.

نظرات بینندگان