arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

تعطیلی 4.5 ساعته فرودگاه های پایتخت در روز ارتش

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی و اجرای رزمایش هوایی نیروهای مسلح در روز بیست و نهم فروردین، پروازهای باری و مسافری در سه فرودگاه امام‌خمینی(ره)، مهرآباد و پیام از ساعت 7 تا 11:30 صبح متوقف می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تعطیلی 4.5 ساعته فرودگاه های پایتخت در روز ارتشبه گزارش شنبه تارنمای روابط‌‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ابراهیم مرادی توضیح داد: فرودگاه‌های مهرآباد، امام‌خمینی(ره) و پیام برای حفظ ایمنی پروازهای شرکت کننده در رزمایش و دیگر پروازها، بنا به پیشنهاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساعت 7 تا 11:30 روز بیست و نهم فروردین روی سایر پروازها بسته اعلام شد.
وی افزود: از یک ماه پیش در اطلاعیه ای به همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شده بود که در این ساعت ها پروازهای مسافری و باری انجام نمی‌شود.
مرادی اضافه کرد: همه ایرلاین‌های داخلی و خارجی از این موضوع مطلعند و باید این برنامه را به اطلاع مسافران خود رسانده و برنامه پروازی خود را طوری تنظیم کنند که خارج از ساعت های اعلام شده پرواز داشته باشند.
مسافران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر برای پروازهای فرودگاه مهرآباد با شماره تلفن 199 و برای پروازهای فرودگاه امام‌خمینی(ره) با شماره تلفن 09633 تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، 
امام خمینی نیز (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ 29 فروردین سال 58 خطاب به ملت ، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند. دربخشی از پیام امام خمینی(ره) آمده بود:روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام می‏شود. ارتش محترم در این روز در شهرستانهای بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل چهار نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی است که به‌همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهد.
ماموریت اصلی ارتش آمادگی و مقابله در برابر هر گونه تجاوز نظامی علیه استقلال، تمامیت ارضی، نظام جمهوری اسلامی ایران و منافع کشور ایران است.
امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، بیست و ششم فروردین 1358 در پیامی اعلام کردند «بیست و نهم فروردین روز ارتش اعلام می‏ شود». 
ایشان از ارتش خواستند در این روز در شهرستان های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام کنند.

نظرات بینندگان