arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

جبهه اصلاحات ليست انتخاباتی نمی دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، از تصميم اين شورا براي ارائه نكردن ليست انتخاباتي براي انتخابات مجلس نهم خبر داد. 

علي‌محمد غريباني در گفت‌وگو با ايسنا ابراز عقيده كرد: با وجود تلاش‌هاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات براي مناسب شدن فضاي انتخاباتي، متاسفانه عرصه هر روز تنگ‌تر مي‌شود و در نتيجه اين شورا تصميم گرفته است ليست انتخاباتي ارائه ندهد و از هيچ‌كس حمايت نكند.

وي با بيان اين‌كه اصلاح‌طلبان در يك موقعيت حساس و سرنوشت‌ساز قرار دارند، تصريح كرد: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بر اين امر واقف است كه اگر كوچكترين اشتباهي در برنامه اصلاح‌طلبي و روند كار خود داشته باشد و يا از اهداف و اصول اصلاح‌طلبي انحراف پيدا كرده يا در مديريت خود اشتباه كند، يقينا موجب شكست خواهد بود و از نظر آيندگان غيرقابل بخشش است.

وي تاكيد كرد: اين شورا خود را موظف مي‌داند كه در حال حاضر تمام تلاش خود را براي اتحاد و اتفاق بيشتر و محكم‌تر ارتباط ميان اصلاح‌طلبان به كار گيرد و كاملا ظريف و هوشمندانه برنامه‌ريزي كند، به طوري كه اجازه سوءاستفاده بهانه‌جويي و فرصت‌طلبي را نداده باشد.

رييس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با انتقاد از فضاي سياسي خاطرنشان كرد: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مي‌خواست يك فضاي مناسب انتخاباتي در كشور بوجود بيايد و مشاركت جدي و حضور فعال داشته باشد، ولي با اين وجود، پس از ماه‌ها انتظار و تلاش براي باز شدن فضاي عادلانه انتخاباتي، به صراحت گفته شد، اگر اصلاح‌طلبان توبه كنند، باز هم پذيرفته نيست.

وي گفت: چون شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، عرصه و ميدان رقابت در اين انتخابات را براي خود مساعد نمي‌داند، با حفظ تمام شئونات و يكپارچگي كشور و با رعايت همه اصول اعتقادي و وطن‌خواهي خود و همچنين حفظ شكوه و عظمت ايران اسلامي ، در دو جلسه اخير خود پس از طرح مباحث طولاني، اعضاي شورا به اين جمع‌بندي رسيدند كه ليست انتخاباتي ارائه ندهند و از كسي هم حمايت نكنند.

رييس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات همچنين يادآور شد: لغو پيش همايش هم انديشي اصلاح‌طلبان و مساعد نشدن شرايط براي برگزاري هم‌انديشي سراسري اصلاح‌طلبان از جمله نشانه‌هاي مناسب نبودن فضا براي حضور در انتخابات است.

غريباني در پايان، از انتشار بيانيه يا بيانيه‌هايي از سوي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در آينده نزديك خبر داد و اظهار كرد: در جلسه اخير مصوب شد كه طي روزهاي آينده يك يا چند اطلاعيه و بيانيه صادر شود تا بدين ترتيب اين شورا، دلايل خود را براي نداشتن كانديداي انتخاباتي دوره نهم مجلس شوراي اسلامي اعلام كند. 
نظرات بینندگان