arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

مایکروسافت اعلام کرد: هکرها به برخی حسابهای« Outlook.com» دسترسی دارند

مایکروسافت اعلام کرده که یک گروه هکری طی ماه های اخیر به حسابهای کاربری outlook.com دسترسی پیدا کرده اند. این موضوعی نگران کننده برای بسیاری از افراد است که در کسب و کارهای گوناگون فعالیت می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایکروسافت اعلام کرده که یک گروه هکری طی ماه های اخیر به حسابهای کاربری outlook.com دسترسی پیدا کرده اند. این موضوعی نگران کننده برای بسیاری از افراد است که در کسب و کارهای گوناگون فعالیت می کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مایکروسافت برخی از کاربران Outlook.com را مطلع کرده است که یک گروه هکر توانسته اند ماه به حسابهای کاربران دسترسی پیدا کند. درواقع این غول نرم افزار اخیرا متوجه شده که اعتبار پشتیبانی برای سرویس پست الکترونیکی مایکروسافت به خطر افتاده است.

این خطر اجازه دسترسی غیرمجاز به برخی از حسابها را بین تاریخهای 1 ژانویه تا 28 مارس 2019 فراهم می کند. مایکروسافت می گوید هکرها می توانند آدرس های ایمیل، نام پوشه ها و موضوعات را مشاهده کنند البته دسترسی ها صرفا به ایمیل ها امکان پذیر است نه محتوای ایمیل ها و پیوست ها.

هنوز مشخص نیست که چند نفر از این مشکل رنج برده اند یا  چه افرادی به حساب های ایمیل Outlook.com دسترسی داشته اند. درواقع کل پیام مایکروسافت به کاربران در این عبارت خلاصه می شود که: "اطلاعات ما نشان می دهد داده های مرتبط با حساب (اما نه محتوای ایمیل)  برخی کاربران دیده می شود" این پیام کمی گنگ است و مشخص نیست آیا آسیبی هم به کسی رسیده است یا خیر.

اگر خوش بین باشیم و تصور کنیم که هکرها نتوانسته اند جزئیات ورود و سایر اطلاعات شخصی را سرقت کنند، اما از نظر احتیاط مایکروسافت توصیه می کند که کاربران رمزهای عبور خود را بازنشانی کنند. بخشی دیگر از اعلامیه امنیتی می گوید. "لطفا اطمینان حاصل کنید که رمز عبور خود را تغییر می دهید. مایکروسافت به حفاظت از داده ها احتیاج دارد و تیم تحقیق و حل مسائل مربوط به امنیت داخلی و حریم خصوصی خود را درگیر این مسئله کرده است و البته که سخت افزارهای بیشتری روی  سیستم های خود برای پیشگیری از تکرار چنین مشکلی اجرا می کند"

این حادثه امنیتی چندین هفته پس از آن رخ می دهد که یکی از محققان امنیتی سابق مایکروسافت متهم به هک سرورهای مایکروسافت و نینتندو شد. سرورهای توسعه مایکروسافت برای چند هفته در ماه ژانویه 2017  از مدار امنیت خارج شدند و هکرها در سراسر اروپا اجازه دسترسی به نسخه های پیش از انتشار ویندوز را دریافت کردند.

 

 

 

 

نظرات بینندگان