arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

تصویب کلیات طرح مقابله به مثل با اقدام آمریکا درباره سپاه در کمیسیون امنیت ملی

علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور اعضای کمیسیون ‌نمایندگان ارگان‌های ذی‌ربط برگزار شد و در آن کلیات طرح دو فوریتی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ایالات متحده آمریکا به اتفاق آرا به تصویب رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب کلیات طرح دو فوریتی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور اعضای کمیسیون ‌نمایندگان ارگان‌های ذی‌ربط برگزار شد و در آن کلیات طرح دو فوریتی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ایالات متحده آمریکا به اتفاق آرا به تصویب رسید.

وی با اشاره به تصویب ماده واحده و دو بند از این طرح گفت: طبق این طرح به منظور اقدام متقابل در برابر اقدامات ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح ‌و ثبات منطقه ای ‌و بین المللی و قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، فرماندهی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) و سازمان ها و نهادهایی که تحت اختیار این فرمانداری علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می کنند، تروریست اعلام می شوند و هر گونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی و غیره به این نیروها همکاری در اقدام تروریستی محسوب شده و مرتکب به مجازات مقرر در ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ با اصلاحات والحاقات بعدی محکوم می شود.

نجفی خوشرودی یادآور شد که آمریکا بر خلاق اصول مسلم حقوق بین المللی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مطابق با اصل ۱۵۰ قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته شده سازمان تروریستی خارجی اعلام کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جزییات این طرح گفت: طبق بند یک این طرح دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی نیروهای مسلح بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی که منافع جمهوری اسلامی را به مخاطره می‌اندازد، اقدامات متقابل و قاطع انجام دهد.

وی افزود: طبق بند دو دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است با استفاده از ظرفیت های حقوقی و سیاسی و دیپلماتیک بهره مندی نیروهای نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی موضوع این قانون را از تاسیسات، تجهیزات، منابع مالی ودیگر کمک های احتمالی کشورهای منطقه را به حداقل ممکن برساند.

نجفی در پایان گفت که ادامه بررسی جزییات این طرح به جلسه فردا ( دوشنبه) کمیسیون موکول شد.

نظرات بینندگان