arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸

اوت‌لوک مایکروسافت هک شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد زیادی از حساب‌های کاربری سرویس اوت لوک مایکروسافت توسط هکرها و مجرمان سایبری هک شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد زیادی از حساب‌های کاربری سرویس اوت لوک مایکروسافت توسط هکرها و مجرمان سایبری هک شده است.

به گزارش ایسنا، این روزها که اخبار و گزارش‌های متعددی در فضای مجازی و رسانه‌ها در سراسر جهان، از نفوذ هکرها به اطلاعات حریم خصوصی و حساب‌های کاربری کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها منتشر می‌شود، مساله حفاظت از حریم شخصی و ارتقای امنیت سایبری از سوی شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن و سرویس‌های اینترنتی مختلف از اهمیت بیشتر و بسزایی برخوردار شده است.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت هکرنیوز نشان می‌دهد که اخیراً هکرها و مجرمان سایبری به تعداد کثیری از حساب‌های کاربری سرویس پست الکترونیک کاربران اوت لوک (Outlook) مایکروسافت نفوذ و دسترسی پیدا کرده‌اند که انتشار همین خبر موجب نگرانی کاربران و حملات شدیدی از سوی منتقدان شده است.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرده است که هنوز بررسی‌های انجام شده انگیزه و هدف این هکرها را که به حساب‌های کاربری کاربران سرویس اوت لوک حمله کرده‌اند، مشخص نشده است. ولی لازم به ذکر است که کاربران خیالشان از احتمال افشای محتوا و اطلاعات شخصی و محرمانه خود که در ایمیل‌های دریافت و ارسال شده آنها وجود داشته است، راحت و آسوده باشد چرا که این بررسی‌ها و تحقیقات از سوی کارشناسان امنیتی مایکروسافت نشان داده است که هکرها به محتوای داخل ایمیل‌های ارسال و دریافت شده آنها دسترسی پیدا نکرده‌اند.

کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به کاربران سرویس اوت‌لوک توصیه کرده‌اند که هر چه سریع‌تر اقدام به تعویض گذرواژه و رمز عبور حساب کاربری خود کنند تا بدین ترتیب راه دسترسی‌های بیشتر هکرها به اطلاعات شخصی خود را سد کنند.

هنوز تعداد دقیق کاربران و قربانیان هک اخیر مایکروسافت علوم مشخص نشده است.

نظرات بینندگان