arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

مطهری: هیات رئیسه مجلس جسارت احمدی‌نژاد را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نماینده مردم تهران و مجلس شورای اسلامی درباره کمیته حقیقت یاب مسئله کوی دانشگاه و مجتمع سبحان گفت: بررسی این مسئله خیلی خوب از سوی مجلس آغاز شد و خیلی بد به اتمام رسید. 

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب" به نقل از ايلنا، علی مطهری در همایش "فريادگر بيداد"كه در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در زمان بروز مسئله برخی از نمایندگان و رئیس مجلس به محل حادثه رفتند و ابعاد حادثه را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند و در جلسه بعدی مجلس قرار بر این شد که کمیته حقیقت یاب تشکیل شود تا گزارش حادثه در صحن علنی مجلس قرائت شود. 

وی با اشاره به اینکه بعد از تصویب این مسئله فشار‌ها بر نمایندگان شروع شد، گفت: در زمان قرائت اولین گزارش که از سوی ابوترابی فرد عضو هیات رئیسه مجلس انجام می‌گرفت برخی از نمایندگان که اقلیت کمی را در مجلس شامل می‌شوند اما سیاست خاصی را دنبال می‌کنند و خود را وابسته به نهادهای امنیتی جلوه می‌دهند مانع قرائت گزارش شدند. 

مطهری تاکید کرد: در عدم قرائت گزارش هیات رئیسه مجلس را مقصر می‌دانم. 

نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: اما شاهد این بودیم که گزارش حادثه ۲۵ بهمن چند هفته بعد از اتفاق افتادن موضوع در صحن علنی قرائت شد که بنده نسبت به این مسئله اعتراض کردم که چرا بعد از گذشت ماه‌ها از حادثه کوی دانشگاه هیچ گزارشی در این رابطه قرائت نشده است اما در این فاصله کوتاه گزارش مربوط به حادثه ۲۵ بهمن تهیه و قرائت شده است. 

وی افزود: به اعتقاد من ملاحظات سیاسی هیات رئیسه لزومی ندارد.برخی با مشاهده این گونه ملاحظات از سوی هیات رئیسه خیال می‌کنند که شاید نباید مسایل را مطرح کنند و فکر می‌کنند این مسئله سیاست کلی نظام است یا ندایی به هیات رئیسه رسیده است و باید بگویم اگر هیات رئیسه مجلس کمی مانند احمدی‌نژاد جسارت داشت این مشکلات پیش نمی‌آمد. 

علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره زندانی شدن برخي دانشجویان در حوادث پس از انتخابات گفت: از جزییات این مسئله اطلاعی ندارم اما نسبت به برخورد با مردم در حوادث سال ۸۸ و برخورد با دانشجویان معترض هستم. 

وی افزود: برخی حمایت از نظام را وظیفه خود می‌دانند این‌ها تصور می‌کنند نظام مانند نهالی لرزان است که در باد می‌لرزد باید عنوان کنم نظام ما ریشه‌های مستحکم و عمیقی دارد و آنهایی که اعتراض دارند اگر اصل نظام را در خطر ببینند به مقابله برخواسته و از نظام حمایت می‌کنند. 

علی مطهری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سکوت مجلس در مقابل تخلفات دولت گفت: این سکوت کامل نیست و مجلس بی‌خاصیت نیست و كارهايي را انجام داده است.این گونه نیست که عده‌ای مانند دار المجانی دور خودشان بچرخند. اختلافات به وجود آمده مورد اعتراض برخی از نمایندگان قرار گرفته اما فشار‌ها اجازه بررسی را نداده است. 

وی با اشاره به استیضاح کردان گفت: مجلس در این باره کار بزرگی انجام داد. كسي كه در جلسه راي اعتماد دروغ مي‌گويد و راي مي‌آورد آبرويش نيز مي‌رود و ما قبلا به رييس‌جمهور پيشنهاد داديم كه وي در سمت‌هاي ديگر مشغول به كار شود كه رييس‌جمهور نپذيرفت. 

وی افزود: گزارشات متعددی درباره تخلف از قانون، به دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ رسیده است و همچنین مجلس درباره استیضاح وزیر راه و ترابری اقدامات خوبی انجام داد اما درباره تخلفات رئیس جمهور هنوز نتوانسته است کاری انجام دهد. 

مطهری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌ها در پاسخ به دستاورد مجلس در احقاق حقوق ملت گفت: بخشی از وظایف مجلس قانون گذاری است و بخشی دیگر نظارت بر اجرای قانون. اما اقدامات مجلس در این دو زمینه کافی نبوده است زیرا رئیس جمهور به صورت علنی بیان می‌کند که من قانون تسهیلات ارزی مترو را اجرا نخواهم کرد و حتی عنوان می‌کند که مجلس در راس امور نیست. 

وی افزود: اگر مردم کشورمان در مورد جايگاه و شان مجلس دچار شبهه شوند باید نقطه آغاز آن را در مجلس هشتم دانست که همه نمایندگان نشستند و به سخنان رئیس جمهور احسنت گفتند. حقوق مردم در همين مسايل است كه اگردر جایی ظلمی واقع شد و فردی به ظلم بازداشت شد باید حق وی گرفته شود.وقتی نماینده‌ای در نطق خود این مطالب را بیان می‌کند در رسانه‌ها منتشر شده و مردم از آن اطلاع خواهند یافت كه اين بسیار مهم است. 

مطهري همچنین تصریح کرد: درباره مرگ هاله سحابی از وزیر اطلاعات سوال کردیم که به کمیسیون آمده و توضیحاتی را ارائه بدهد و قرار بر این شد که سی دی را به ما داده و ما آن را مشاهده کنیم و بعد اظهار نظر کنیم حال اگر ما قانع نشديم بايد به صحن علني بيايند توضيح دهند. 

وی افزود: حرف این بود که نمی‌خواستند وی از دنیا برود و آنچه اتفاق افتاده بی‌توجهی مامور بوده است و اگر مامور خطایی انجام داده باید برای مردم توضیح داده شود و از مردم عذرخواهی شود. آنقدر نترسید و قداست بی‌جا برای نظام ایجاد نکنید اگر بگوییم که اشتباه کرده‌ایم نظام آسیب نمی‌بیند. 

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اینکه برخی از صحبت‌های امام سوء استفاده می‌کنند و صحبت‌های ایشان را که حفظ نظام از واجبات است مدنظر قرار می‌دهند گفت: اگر نظام نباشد چیزی وجود نخواهد داشت اما اگر نکته انحرافی در نظام باشد بايد با آن برخورد شود. 

وی همچنین درباره ماجرای استعفای خود و پس گرفتن آن از مجلس گفت: پس گرفتن استعفا در کار نبوده و نطق استعفا نامه در مجلس قرائت شده است اعلام رای استعفا در مجلس آثار خوبی داشت و نشان داد که سوال از رئیس جمهور تابو نیست و رئیس جمهور باید به مجلس بیاید تا به سوال نمایندگان پاسخ دهد. 

مطهري افزود: ما نباید از افراد بت بسازیم اینگونه مسایل باعث می‌شود که جرات نکنیم به آن‌ها نزدیک شویم یا مشکلات آن‌ها را گوشزد کنیم. 

وی با اشاره به بخشی از صحبت‌های استاد مطهری مبنی بر اینکه هر مقامی غیر معصومی اگر در جایگاه غیر انتقاد قرار گرفت هم خودش فاسد می‌شود و هم جامعه را فاسد می‌کند گفت: این مسایل مهم است و باید به آن توجه شود اگر روش‌های استاد مطهری پیش گرفته می‌شد ما مشکلات کمتری داشتیم.رئیس قوه قضاییه،وزير اطلاعات و دادستان كل كشور اگر به سوال‌های شما و مردم پاسخ بدهند مشكلي پيش نمي‌آيد. 

در اين مراسم پيام تصويري سيدمحمد خاتمي به مناسبت 16 آذر خطاب به دانشجويان و هچنين اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران پخش شد. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ملوان پير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
2
8
هرچند كه انتخاب مانند اسمش انتخابي برخورد ميكنه .!!
اما اي علي مطهري تو برترين گلوي مجلس و ملتي.
باشد كه روزي حتي برتر از نام پدر باشي.
110
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
2
7
از فرزند شهید مطهری (ره) جز این انتظار نمیرود .انشاء ا... موفق و عاقبت بخیر باشند.
نظرات بینندگان