arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸

جبهه پولیساریو: هیچ ارتباطی با ایران و حزب الله نداریم

مسئول روابط خارجی جبهه آزادیبخش پولیساریو روز دوشنبه با تکذیب ادعای مطرح شده درباره ارتباط داشتن این گروه با ایران و حزب الله لبنان تاکید کرد: طرح این ادعا از سوی مغرب کاملا بی اساس و در واقع یک دروغ بزرگ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جبهه پولیساریو: هیچ ارتباطی با ایران و حزب الله نداریممسئول روابط خارجی جبهه آزادیبخش پولیساریو روز دوشنبه با تکذیب ادعای مطرح شده درباره ارتباط داشتن این گروه با ایران و حزب الله لبنان تاکید کرد: طرح این ادعا از سوی مغرب کاملا بی اساس و در واقع یک دروغ بزرگ است.

به گزارش ایرنا؛ محمد حداد' گفت:مقامات مغرب تلاش می کنند بر روی موجی که عربستان سعودی و آمریکا بر ضد ایران به راه انداخته اند، سوار شود. آنها به هیچ عنوان نمی توانند سند و مدرکی درتائید ادعاهای خود نشان دهند.

مسئول روابط خارجی جبهه پولیساریو افزود: زمانی که ناصربوریطه وزیر امورخارجه و همکاریهای بین المللی مغرب مدعی شدکه کشورش اسناد و مدارکی در تایید اتهامات خود بر ضد حزب الله دارد، چند ماه می گذرد اما تا کنون مقامات رباط هیچ سند و مدرکی در تایید ادعاهای خود ارائه نکرده اند.

وی ادامه داد: مغرب از جانب عربستان تحت فشار قرار گرفته است که چنین ادعاهایی را مطرح کند در حالی که این سخنان دروغی بیش نیست.

بر اساس این گزارش، مغرب در اوایل ماه می سال گذشته (2018) روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد. رباط اعلام کرد شواهد و مدارک انکار ناپذیری در اختیار دارد که نشان می دهد جبهه پولیساریو از حمایت حزب الله لبنان بهره می برد و سفارت ایران در الجزیره نیز در تحویل سلاحهای پیشرفته به ویژه موشک های سام9 ، سام 11 و استرلا دخالت دارد.

پس ازطرح این ادعا،'مولود سعید' نماینده پولیساریو در واشنگتن نیز گفت، مغرب دروغ دخالت ایران در منطقه و حمایت تسلیحاتی ایران از جبهه پولیساریو راساخته است و تلاش می کند از شرایط پیش آمده پس از خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای به نفع خود استفاده کند.

سعید افزود: حکام مغرب پیش از این نیز اتهامهای بی اساس زیادی وارد کرده بودند؛ پیش از این می گفتند جبهه پولیساریو کمونیستی است اما در این خصوص ناموفق بودند بعد ادعا کردند وابسته به القاعده است اما این هم سودی نداشت.

نظرات بینندگان