arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸

پمپئو: ممکن است سومین نشست ترامپ-اون امسال برگزار شود

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا به زودی سومین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی برگزار خواهد شد، گفت: ترامپ مصمم به پیشبرد مساله به صورت دیپلماتیک است.رئیس کیم ژوئن سال گذشته در سنگاپور وعده‌ای داد. او به خلع سلاح هسته‌ای متعهد شد. او بارها در دیدار با من هم این تعهد را داده است. ما به صورت جمعی نیاز داریم که ببینیم این نتیجه حاصل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مایک پامپئو احتمال برگزاری سومین نشست میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی در سال جاری میلادی را رد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا به زودی سومین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی برگزار خواهد شد، گفت: ترامپ مصمم به پیشبرد مساله به صورت دیپلماتیک است.

پامپئو افزود: این نتیجه‌ای است که ما به دنبال آن هستیم؛ رئیس کیم ژوئن سال گذشته در سنگاپور وعده‌ای داد. او به خلع سلاح هسته‌ای متعهد شد. او بارها در دیدار با من هم این تعهد را داده است. ما به صورت جمعی نیاز داریم که ببینیم این نتیجه حاصل می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: ما کار می‌کنیم، تیم‌های ما با کره‌شمالی در چارچوب پیشبرد مساله کار می‌کنند تا به این هدف برسیم. او گفته است که می‌خواهد تا پایان امسال به آن برسد. من علاقمند هستم که این زودتر حاصل شود. بعید نیست سومین نشست این رهبران امسال برگزار شود.

ترامپ و کیم دومین بار ۲۷ و ۲۸ فوریه در هانوی ویتنام دیدار کردند اما این نشست هیچ توافق جامعی را در پی نداشت.

نظرات بینندگان