arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

اظهار نظر جنجالی موسس اینستاگرام در خصوص مدیرعامل فیس بوک: سیاست رفتاری مارک زاکربرگ  مشابه با دونالد ترامپ است

کوین سیستروم؛ مؤسس اینستاگرام معتقد است سیاست های رفتاری مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک بی شباهت به رفتارهای دونالد ترامپ نیست و همین موضوع باعث شده سیستروم و بسیاری دیگر او را ترک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کوین سیستروم؛ مؤسس اینستاگرام معتقد است سیاست های رفتاری مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک بی شباهت به رفتارهای دونالد ترامپ نیست و همین موضوع باعث شده سیستروم و بسیاری دیگر او را ترک کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، باورکردنی به نظر نمی رسد اما کوین سیستروم معتقد است رفتارهای زاکربرگ به شکل نگران کننده ای خودمحور و خشن است.

بر اساس پژوهش های جدید جدید از محیط سازمانی فیس بوک که به واسطه مصاحبه با 65 نفر از کارمندان فعلی و اسبق این شرکت انجام شده، وضعیت داخلی فیس بوک اسف بار توصیف شده است. در بخشی از این گزارش به جزئیات مربوط به روابط رو به وخامت بین مارک زاکربرگ و مؤسسان اینستاگرام پرداخته شده که از ماه سپتامبر  تا کنون محسوس است.

اما در این میان ادعای سیستروم نیز قابل تامل است که اشاره کرده زاکربرگ با رفتارها خود سعی داشته وی را از کار بی کار کند و با  گروه اینستاگرام سر جنگ داشته است. او این رفتارها را مشابه با رفتارهای دونالد ترامپ با برخی اعضای کاخ سفید و اخراج ها و استعفاهای ناگهانی آنان دانست.

موفقیت اینستاگرام در مواجهه با رشد فزاینده فیس بوک، یکی از دلایلی بود که بسیاری از مدیران معتقد بودند به مرور باعث می شود اینستاگرام فیس بوک را از رده خارج کند. کوین سیستورم، در این خصوص می گوید اینستاگرام به شکل مستقل و بدون وابستگی به زاکربرگ نیز به اندازه کافی از خود موفقیت نشان می داد.

برخی از مدیران اینستاگرام پس از پیوستن به مجموعه فیس بوک از نحوه برخورد زاکربرگ و تاکید وی برای گزارش لحظه به لحظه به شریل سندبرگ معاون ارشد زاکربرگ نگرانی هایی داشتند. حجم نارضایتی ها پس از ماجرای کمبریج آنالیتیکا به اوج خود رسید.

اکنون سیستروم نیز با وجود جدا شدن از مجموعه فیس بوک باز هم نگرانی های خود در مورد آینده اینستاگرام را مطرح می کند و باید دید آیا زاکربرگ به این اظهارات واکنشی نشان خواهد داد یا خیر.

 

 

نظرات بینندگان