arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

ویدیو / چرا نتانیاهو بازهم نخست وزیر شد؟ / فرید زکریا: او بخشی از یک پدیده در حال گسترش در جهان است: ناسیونالیسم پوپولیستی / ترامپ، پوتین، اردوغان، مودی و بولسونارو همگی از این طیفند؛ مدام ژست قربانی بودن می‌گیرند

فرید زکریا، تحلیلگر مشهور آمریکایی علت پیروزی دوباره بنیامین نتانیاهو در انتخابات اسرائیل را واکاوی کرده است. او می گوید: نتانیاهو بخشی از از یک پدیده در حال گسترش در جهان است که ناسیونالیسم پوپولیستی نام دارد. پدیده ای که پوتین، اردوغان، مودی، اوربان، بولسونارو، طرفداران برگزیت و البته دونالد ترامپ همگی به آن تعلق دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرید زکریا، تحلیلگر مشهور آمریکایی علت پیروزی دوباره بنیامین نتانیاهو در انتخابات اسرائیل را واکاوی کرده است.

به گزارش «انتخاب»، او می گوید: نتانیاهو بخشی از از یک پدیده در حال گسترش در جهان است که ناسیونالیسم پوپولیستی نام دارد. پدیده ای که پوتین، اردوغان، مودی، اوربان، بولسونارو، طرفداران برگزیت و البته دونالد ترامپ همگی به آن تعلق دارند.

زکریان ویژگی اصلی این دسته از رهبران را این گونه توصیف می کند که همه آنها مردم خود را قربانی می دانند. مثلا پوتین مدام از تحت فشار بودن روسیه از سوی غرب پس از جنگ جهانی می گوید. رئیس جمهور چین از مظلومیت این کشور پس از جنگ تریاک صحبت می کند و نتانیاهو نیز مدام همه دنیا را علیه اسرائیل تصویر می کند حال آنکه بسیاری از دشمنان اسرائیل مانند عربستان و سوریه در سال های اخیر یا تبدیل به دوست شده اند یا بی خطر ولی نتانیاهو هنوز از این شیوه تبلیغاتی خود دست برنداشته.

زکریا با بیان اینکه امروز در همه دنیا صحبت از ناسیونالیسم است و به طور مثال، طرفداران بولسونارو در برزیل ویژگی های ناسیونالیستی او را برجسته تر از شعارهایش درباره بازار آزاد می دانند از رویکرد دموکرات ها انتقاد کرده و می گوید: دموکرات‌ها هنوز متوجه ماجرا نشده اند؛ آنها هنوز در این فکرند که راه حل مشکلات اقتصادی، کمی گرایش به چپ است.

زکریا به طرح اخیر برنی سندرز هم اشاره می کند که در همین راستا بوده و بلافاصله چهار نامزد دموکرات دیگر نیز همین طرح را پیش گرفته اند.

ویدیوی زیر را تماشا کنید:

 
 
نظرات بینندگان