arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

رییس یکی از انجمن‌های صنفی خبر داد/ احتمال عودت کارت‌های عیدی به خانه سینما

زینت رضا می‌گوید که کارت‌های هدیه‌ دریافت شده از خانه سینما را به دلیل مسایل پیش آمده بین اعضا توزیع نکردند و ممکن است آن‌ها را عودت دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زینت رضا می‌گوید که کارت‌های هدیه‌ دریافت شده از خانه سینما را به دلیل مسایل پیش آمده بین اعضا توزیع نکردند و ممکن است آن‌ها را عودت دهند.

زینت‌رضا (رییس انجمن منشیان صحنه سینما)، با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی اعضای این صنف گفت: صنف منشیان صحنه ۷۲ نفر عضو دارد که اکثر آن‌ها زنان هستند و بیشتر آن‌ها نیز سرپرست خانوار هستند و از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند. آن تعدادی نیز که وضع مالی نسبتا خوبی دارند، همسران‌شان شاغل است و در سینما فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: متاسفانه وضع امنیت شغلی در سینما خوب نیست، برخی از افراد بازنشسته هستند که حقوق بازنشستگی آن‌ها بسیار کم است و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماهیانه دریافتی دارند.

رئیس انجمن منشیان صحنه با اشاره به توزیع کارت‌های هدیه از طرف خانه سینما بین اعضای صنوف مختلف گفت: خانه سینما ابتدا به انجمن منشیان صحنه ۴۲ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی داد و ما نیز از همان زمان به این مسئله معترض بودیم زیرا انجمن منشیان صحنه ۷۲ عضو دارد و این تعداد کارت برای آن‌ها کافی نبود.

او ادامه داد: بعد از پیگیری و اعتراض، تعداد کارت‌ها به ۴۷ عدد افزایش پیدا کرد و این کارت‌ها قبل از آغاز سال جدید به من تحویل داده شد اما تاکنون این کارت‌ها توزیع نشده است.

زینت‌رضا با اشاره به اینکه در توزیع این کارت‌ها باید شأن اعضا حفظ شود، گفت: اگر این کارت‌ها حکم عیدی را دارد باید حداقل ۲۰ روز یا یک ماه پیش از آغاز سال جدید در اختیار ما قرار می‌گرفت تا ما آنها را با فرصت مناسب بین اعضا توزیع می‌کردیم لذا بعد از اعلام به همه اعضا، مقرر شد که این کارت‌ها بعد از عید توزیع شود.

او تاکید کرد: اما بعد از نوروز با بحث‌هایی که پیرامون نحوه توزیع تعداد این کارت‌ها بین صنوف دیگر و همچنین مدیریت توزیع این کارت‌ها به وجود آمد، تصمیم گرفته شد تا کارت‌های هدیه به اعضا داده نشود و تا تعیین تکلیف نحوه توزیع کارت‌ها به صورت کلی از اهدای این کارت‌ها به اعضا خودداری کردیم.

رضا ادامه داد: از ابتدا به ما اعلام شد که این کارت‌ها عیدی است، نه هدیه‌ای برای کمک به اعضا. وقتی نام عیدی بر روی کارت‌ها گذاشته می‌شود باید به صورتی برنامه‌ریزی کرد که همه اعضا یا اکثریت قریب به اتفاق اعضا بتوانند از این عیدی برخوردار شوند.

رییس انجمن منشیان صحنه بیان کرد: اینکه به بعضی صنف‌ها به صورت کامل این کارت‌ها تعلق گرفته است و به برخی دیگر اصلا تعلق نگرفته یا مانند صنف ما به صورت غیرکامل کارت‌ها داده شده، درست نیست و هرچند برخی از اعضای صنف ما از گرفتن این کارت‌ها برای کمک به دیگر اعضا انصراف دادند اما ما قرار است در جلسه هفته جاری پیرامون نحوه توزیع کارت‌ها تصمیم‌گیری کنیم و حتی شاید این کارت‌ها را به خانه سینما عودت بدهیم تا مدیریت خانه سینما خود بین اعضا توزیع کنند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان