arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

شکست آمازون از علی بابا اعلام شد / تعطیلی فعالیت های تجاری غول خرده فروشی ایالات متحده در چین

شرکت آمازون اعلام کرده که به زودی تمامی فعالیت های تجاری خود در چین را تعطیل می کند. این غول خرده فروشی ایالات متحده اعلام کرد که  از این پس شیوه کسب و کار خود در چین را تغییر خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شرکت آمازون اعلام کرده که به زودی تمامی فعالیت های تجاری خود در چین را تعطیل می کند. این غول خرده فروشی ایالات متحده اعلام کرد که  از این پس شیوه کسب و کار خود در چین را تغییر خواهد داد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اگرچه آمازون رسما اعلام نکرده که کل فعالیت های خود در چین را به پایان می برد اما اعلام تعطیلی فعالیت های تجاری یک اعلام شکست غیر رسمی در برابر رقبای چینی محسوب می شود.

درواقع در حال حاضر، آمازون با رقبایی مثل علی بابا و JD.com رو به رو  است و در بازار خرده فروش چین تنها نیست. این روزها بسیاری از خریداران چینی به سمت خرده فروشی های بومی کوچ کرده اند و در نتیجه عرصه فعالیت برای آمازون تنگ شده است.

طبق بیانیه ای رسمی که شرکت آمازون منتشر کرده، این شرکت دیگر فعالیتی در Amazon.cn نخواهد داشت و دیگر خدمات فروش را در Amazon.cn عرضه نخواهد کرد.در بخشی از این بیانیه می خوانیم؛ "طی چند سال گذشته، ما تجارت خرده فروشی آنلاین  خود در چین را به طور فزاینده ای افزایش دادیم تا به فروش خود در مرزهای بین المللی بیفزاییم و در عوض شاهد پاسخ بسیار قوی از سوی مشتریان چینی هستیم. تقاضای آنها برای محصولات با کیفیت بالا و معتبر از سراسر جهان همچنان به سرعت در حال رشد است و با توجه به حضور جهانی ما، آمازون موقعیت خوبی برای خدمت به آنها است با این وجود از این پس شاهد برخی تغییرات خواهیم بود. "

بر اساس این تغییرات مشتریان در چین همچنان قادر به خرید اقلام از ایالات متحده آمریکا، آلمان، ژاپن و  بریتانیا از طریق سایت آمازون هستند، در واقع، کسب و کار فضای ابری آمازون همچنان در چین کار خواهد کرد. آمازون از روزهای نخست شروع فعالیت خود در چین بسیار محبوب بود چرا که سایتی بود با محصولات کاملا قانونی در چین و البته بازاری کم نظیر نیز در اختیار داشت.

اما به مروز زمان و با قدرت گرفتن رقبایی مثل علی بابا به مرور زمان آمازون از مدار رقابت فاصله گرفت و تضعیف شد. بر همین اساس نیز آمازون در بیانیه خود اظهار داشت که بر تجارت بین المللی تاکید دارد و این یعنی تا حد زیادی از بازار دالی چین فاصله خواهد گرفت. آمازون در بیانیه خود اظهار داشت که "تعهد به چین همچنان قوی است."

نظرات بینندگان