arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

دیدار وزیر خارجه لبنان با مقام اسرائیلی تکذیب شد

مشاور وزیر خارجه لبنان روز پنجشنبه خبر منتشر شده توسط رسانه های سعودی در باره دیدار جبران باسیل وزیر خارجه لبنان با یک مقام اسراییلی در مسکو پایتخت روسیه را تکذیب کرد.قسطنطین هدف از انتشار این خبر را خدشه واردکردن به موضع لبنان و تلاش های باسیل برای مواجهه با تصمیم های دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در ارتباط با برخی موضوعات منطقه اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مشاور وزیر خارجه لبنان روز پنجشنبه خبر منتشر شده توسط رسانه های سعودی در باره دیدار جبران باسیل وزیر خارجه لبنان با یک مقام صهیونیستی در مسکو پایتخت روسیه را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری لبنان 24، 'انطوان قسطنطین'با اعلام این خبر تاکید کرد که لبنان اقدامات قضائی لازم را علیه ناشر این خبر اتخاذ خواهد کرد.

این خبر توسط روزنامه سعودی ایلاف منتشر شده است.

مشاور وزیرخارجه لبنان با تاکید بر اینکه این خبر نوعی خیال پردازی است، تصریح کرد: خبر دروغین دیدار باسیل و مقام اسرائیلی مضحک است.

قسطنطین هدف از انتشار این خبر را خدشه واردکردن به موضع لبنان و تلاش های باسیل برای مواجهه با تصمیم های دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در ارتباط با برخی موضوعات منطقه اعلام کرد.

وی افزود: اقدامات قضائی را علیه ناشر این خبر که از آن به عنوان تبلیغ مغرضانه ضد لبنان استفاده کرده، در پیش خواهیم گرفت.

پیشتر، یک منبع بلندپایه به روزنامه ایلاف گفته بود که باسیل درمسکو با یک مقام اسرائیلی دیدار و در باره اختلاف دو طرف درباره مرزهای دریایی گفت و گو کرده است.

این منبع بدون ذکر نام، ادعا کرده بود که دیدار باسیل و مسئول اسرائیلی با نظارت روسیه حدود دو ساعت به طول انجامید و دو طرف درباره مسائل مشترک از جمله سوریه و مسئله ساخت سلاح های ایرانی در لبنان صحبت کرده اند.

ایلاف در ادامه به نقل از منبع یاد شده نوشت: وزیر خارجه لبنان از طرف اسرائیلی خواست که دست از تهدید لبنان به سبب حزب الله بردارد؛ زیرا حزب الله یکی از ارکان مهم سیاسی در کشور است و می داند که چگونه احزاب و گروه ها را تحت حاکمیت خود قرار دهد.

ایلاف در ادامه مدعی شد که باسیل درباره تحریم های آمریکا علیه لبنان نیز با مقام اسرائیلی صحبت کرد و از وی خواست که در این باره میانجی گری کند.

برخی کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط با اسراییل هستند و این اقدام آنان با واکنش های منفی افکار عمومی کشورهای عرب مواجه شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به تازگی اعلام کرده است که مسوولان برخی کشورهای عرب برای وی پیام تبریک در انتخابات 20 فروردین فرستاده اند.

نظرات بینندگان